Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Ninnie - 5 januari 2014 20:39

år 2013..året som var!

* Gravid

*Blev igångsatt pga komplikationer med graviditeten

* Födde en vacker dotter

* Köpte snyggaste vagnen

* Lärde känna en ny underbar vän (ronja)

* blev med bjuden på maskerad fest efter 2år

*Köpte hund..

*fick ett nagelkit av finaste och började göra naglar


*Amadeus blev hundbiten i ansiktet


*började gilla mig själv (men har mucket kvar att jobba på)


*Fick en systemkamera


* påbörjade min efter längtade bröst tattoo

*Frös arslet av mig genom att stå ute så gott som en hel dag med vännen och sålt på en marknad


Det här är bara det som hände på loppet innom ett halvår..men det första halvåret var minst lika fullt med "spännande" händelser <3

Av Ninnie - 5 januari 2014 20:17


ibland är det skönt att se annat än sina egna väggar hemma men det är även sjukt skönt att komma hem med 2trötta barn som lägger sig i sina sängar utan att tjata. Amadeus åt en yoghurt, borstade tänderna och gick och la sig. Amelija fick en flaska vällingen och ligger nu i sin säng och knorrar lite. Så nu sitter vi bänkade framför tv'n och Så Ska Det Låta.

Jag försöker tvinga mig själv att stressa och vara ner lite, men det "suger" lite i städ-tarme men NEJ! jag ska försöka att inte börja städa, det är ju faktiskt en dag imorrn och kan städa då ( meeen det hade vart skönt att ga det städat då? ). Nä men så farligt är det inte, ganska städat redan om sanningen ska fram. Det är bara lite disk som ska bli rent och sen plockas lite i hallen, annars är det hyffsat rent ;)


Usch vad jag INTE ser fram imot den kommande veckan :/ jag vill bara krypa ihop i ett hörn och spola fram tiden men nu funkar det ju inte riktigt så :/

Av Ninnie - 5 januari 2014 17:42


jag är inte hemma just nu så jag tänkte bara fylla ut bloggen med en bild på min Älskade kamera ;)

En canon EOS 1000d!

Inte direkt någon värsting kamera men det går att ta riktigt fina bilder :D

Av Ninnie - 5 januari 2014 12:00




men gahhh!! Tror jag kan glo på denna video tusen gånger....hon är ju bara för snygg   

Av Ninnie - 5 januari 2014 09:42



Ligger fortfarande i sängen med pärlorna. vi valde att titta på film istället för att gå upp ;)

Vaknade imorse av att Amadeus satt imellan oss i sängen och säger:

-mamma,, jag ha snorbuse!

Då det inte är det första man vill vakna till så sa jag halv sömmnigt att vi tar den sen. Men han fortsatte prata om sin "snorbuse". Han vände sig sen om till marcus:

-pappa!! Jag HA snorbuse..(varav marcus då kollade upp och puttar på mig..)

jaha..ungen blöder visst näsblod -.- aja inget ovanligt då han bara i förra veckan blödde isort sätt hela veckan 1-2 gånger om dagen. Så fort han blir förkyld så blöder han. Det är väl som mamma säger, att han "ärft" det från min sida. jag har nämligen en bror som blödde för minsta lilla!

Söndag och vi får se vad vi hittar på. Vädret ärju inte det bästa :/ men vi ska nog få den här dagen att gå :)



Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards