Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg under april 2013

Av Ninnie - 12 april 2013 08:06

*BILD TILL SENASTE INLÄGGET SOM TRILLADE BORT*



Av Ninnie - 12 april 2013 07:53



Jaha då var det Fredag igen! Och någon sovmorgpn fick jag tyvärr inte! Istället vaknade en halv varm son som inte så jätte pigg :/ jag hoppas det försvinner under dagen<3

Det fina vädret jag beställde igår verkar inte vilja visa upp sig..istället är det gråmulet och det hänger regn i luften! Visst, lite regn kanske är bra för då föravinner den lilla snön som är kvar. Men man blir ju lite låg med sånt här väder! Så idag håller vi oss nog inne och grejar lite :)

Amadeus sitter på golvet (själv valt det) och kollar bolibompa så jag ska passa på att gå ut i köket o göra lite lälla (välling) åt den lilla pärlan! <3

Av Ninnie - 11 april 2013 21:12


Nä usch...känner mig lätt irriterad och trött i huvudet! Men vi har grejat i sovrummet så de o vardagsrummet se ut som ett bombnedslag :P men ska strax ta ett sista ryck så man kan vakna upp utan att behöva tänka på röran ;)

Imorgon äre fredag och inge dagis för Amadeus. Så undrar vad vi ska hitta på? Hoppas på liiite sovmorgon (åtminstonde till 07.30 haha)! Hoppas även på fint väder så vi kanske kan vara ute :D

Var en snabbis hos pappa förut och sa hej och hittade ett kort på en väldigt liten Ninnie hihi! Vad kan jag ha vart på kortet?? Hmm..kan jag ha vart 8år? Aja funderar på att satsa på dom där tofsarna igen ;) HAHA!!

Nä..jag säger väl godnatt för nu ska jag stöda i ordning lite :) <3

Av Ninnie - 11 april 2013 14:04

Några bilder på hur vi bor i nya lägenheten :D vardagsrum + kök! :)

Av Ninnie - 11 april 2013 13:55


Nu är min fina lilla kille hemma från dagis igen<3 men mycket till energi hade han inte..han ville ja lälla o sen nanna. Så nu ligger skrutten och sover! Fast han redan sovit 1timme på dagis så jag fick väcka honom när han skulle hämtas.


Dom har börjat med att när det är fint väder så får barnen sova ute i sina vagnar. Jag är ganska skeptisk till det och vill helst inte att Deus ska sova ute då han redan har VÄLDIGT lätt för att bli förkyld och sjuk! Men det verkar gå bra. Nu har dom visserligen bara sovit ute 2 gånger..



Hmm..undrar vad sjutton vi ska äta idag. Kött och pommes kanske?? Nä usch jag HATAR att försöka komma på maträtter haha :P


Idag ska jag tvinga min karl till att vi ska ta tag i sovrummet så vi blir av med lite flytt lådor och även få upp ett skrivbord och några hyllor! :) vill kunna trivas i sovrummet! Jag HATAR nämligen när det är rörigt hemma och saker överallt utan någon vidare ordning :P jag blir bara stressad och irriterad! Jag är inte pedantisk men jag gillar när det är fint och man kan ta imot spontan besök utan att beklaga röran ;) men å andra sidan tror jag att dom flesta tänker så! Men så finns det undantag på folk som tycker de är okey att det ser förjävligt ut och menar på att det ska synas att man har barn..ja jo visst. Men nä!! Lite ordning och reda tycker jag man ska ha. Inte bara för sig själva utan även för barnet/barnen! Nu är jag inte sån som inte låter Amadeus leka och röra ner lägenheten, snarare tvärtt om! Jag menar bara det att det inte är jobbigt att plocka undan när dom små liven lekt klart :) ELLEEEER är det bara jag som tänker så?? ;)

Av Ninnie - 11 april 2013 09:14



Åååh satan vad trött jag blir på denna JÄVLA foglossning!! Jag hade foglossning när jag väntade Amadeus men det hann aldrig riktigt läka ordentligt så med en tjockis mage nu igen så gör sig foglossningen påminnd mem dubbelt upp :/ så natten var HEMSK!!

Amadeus vaknade vid ett tillfälle så jag gick för att "vända" på honom och ge tutte-nappen och när jag ska böja mig ner så högg det till någe fruktansvärt förjävligt i höften så jag fick bita ihop för att inte skrika och fick kasta mig ner på knäna! Sen dess har höften bara strulat och jag har inte kunnat ligga på rygg utan att lyfta svanken en bit. Så pappa var underbar och körde oss till dagis<3

Kanske dax för för en läkar att titta på höfterna? för ska de fortsätta så här så sätter jag mig i ett hörn tills BF (barna födelse) och gråter!!


Igår fick jag se Sannas små bebisar :') och OJ så stora dom har blivit :D (det är dumbo råttor jag pratar om). Jag har aldrig riktigt gillat möss eller råttor men dessa är ju bara för BEDORANDE SÖTA!! små ur söta tassar, stora öron och små nosar<3 åååh vad jag ville kidnappa med dom hem!! HAHA^^

Av Ninnie - 10 april 2013 10:32



NEEEEEEJ!!!

jaha..så vart de med det FINA vädret!! Snö...aja..dom har ju sagt att det skulle bli ett bakslag innan sol och högre värme, så det är ju bara att gilla läget. Jag kan ju lixom inte springa ut med en hårfön! Men skiten kommer förhoppningsvis inte lägga sig!


Det var lite små kallt när jag lämnade
Amadeus på dagis o mina stakars öron gjorde sig påminnda om HUR kallt det va!! Trodde ett tag att dom skulle trilla av haha! Hoppas på liite plusgrader när han ska hämtas ;)

Nu när bloggen är igång igen så påminner jag att det är JAG som väljer vad som ska stå här och passar det inte så hör då av dig/er till MIG så jag kan tala om vart ni trycker för att sluta läsa..

Jag vill inte ha någe jävla drama och snyft snyft pga missförstånd eller förvriden syn på mina inlägg!!







Av Ninnie - 10 april 2013 07:58

Moooot dagis...(om han kan slita sig från tvn hihi)

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards