Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Ninnie - 12 april 2013 13:15



Har funderat och funderat på vad vi ska äta idag och kom fram till köttfärssås och pasta i ugn :) låter det konstigt? Inte alls, snarare tvärttom och LÄTT!!

Man gör en helt vanlig köttfärssås men har i Cream fréch för lite mer krämig smak. Sen kokar man upp pastan lätt, den ska INTE vara färdig kokad!! (välj helst skruvar eller "pennor"). Häll sedan i pastan i botten på en smörjd ugns form och häll sedan över grädde och riven ost. Lägg sedan på ett lager med köttfärssås och toppa med riven ost och sen kasta (okej kanske inte kasta) men ställ in den i ugnen och låt grädden och köttfärssåsen höra klart pastan så den blir mjuk och god!

Servera gärna med en GOD och LÄTT sallad: gurka, tomat, sallad och majs. Mät upp 3matskedar vatten och 3 olja i en skål. Ha i lite citron, LITE vitpeppar och sallads krydda (har ni inte det funkar det med aromat och origano (stavning??)) Blanda sedan runt och ha i i salladen och låt den gotta till sig i kylen tilla servering!

BILD KOMMER SENARE!!

Av Ninnie - 12 april 2013 08:06

*BILD TILL SENASTE INLÄGGET SOM TRILLADE BORT*



Av Ninnie - 12 april 2013 07:53



Jaha då var det Fredag igen! Och någon sovmorgpn fick jag tyvärr inte! Istället vaknade en halv varm son som inte så jätte pigg :/ jag hoppas det försvinner under dagen<3

Det fina vädret jag beställde igår verkar inte vilja visa upp sig..istället är det gråmulet och det hänger regn i luften! Visst, lite regn kanske är bra för då föravinner den lilla snön som är kvar. Men man blir ju lite låg med sånt här väder! Så idag håller vi oss nog inne och grejar lite :)

Amadeus sitter på golvet (själv valt det) och kollar bolibompa så jag ska passa på att gå ut i köket o göra lite lälla (välling) åt den lilla pärlan! <3

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Skapa flashcards