Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg under april 2013

Av Ninnie - 23 april 2013 12:25



Igår var vi iväg på Ultraljud här i Örebro. Med ett djupt andetag och hjärtat i halsgropen av rädsla för att det skulle vara något fel la jag mig britsen med updragen tröja. Gelen(stavning?) kladdedes på över magen och den lilla tv´n startades och i samma sekund som den lilla ultraljuds "dosan" (väljer att kalla den det) placerades på min mage sa ultraljudsteknikern:


-Ett fullt friskt litet foster med ett piggt hjärta!


Med gråten i halsen av lycka kunde jag se H*es lilla hjärta slå för fullt och en liten hand som utforskade den lilla ansiktet. två små friska ben som utforskade utrymmet i livmoder, en liten rumpa och en frisk och fin ryggrad. Att få se på en skärm vad som faktisk döljer sin i min mage var en känsla som inte går att beskriva, det är något man MÅSTE uppleva själv! Känslan var lika enorm nu som när vi såg våran älskade ögonsten Amadeus första gången  lårbenen mättes, lika så skallbenet för att få ut ett förlossnings datum:


21 September

 


Det gjordes flera mätningar och rutin kontroller och så säger kvinnan:


Visst frågade ni efter könet??


JA, svarade vi med ett leende på läpparna och höll nu våra tummar för att lilla h*n ville visa upp sig:


Då kan jag meddela att det är en liten tös!

  


Nu gick det inte att hålla sig och jag vände mig om till Marcus som ifrågasatte vad hon precis sa och hon upprepade att de var en tös. Ett STORT leende syndes i hans ansikte och vi utbytte blickar. sen kom tårarna, lycko tårar! Vi ska få en dotter!! Tårarna rann ner och genast så¨fylldes mitt bröst av en pirrande och lite nervös känsla av ren kärlek! Amadeus ska få en Lillasyster. jag var helt uppe på mitt moln och varje liten rörelse på skärmen fick mina ögon att tåras mer! 


kontrollen var klar och jag fick lite skakig och chockad ställa mig upp och torka av magen och sen fick vi komma på bilderna. De var så många fina och perfekta så vi köpte 5-6st! 


Nu ska vi försöka klura ut ett namn men uj så SVÅRT det är!! Men vi har en heeel sommar på oss att komma på det bästa namnet, vi lyckades ju med Amadeus  



 


Älskade unge!!   

Av Ninnie - 17 april 2013 08:55

Usch såg på nyheterna att dom har hittat Salmonella i MASSOR av produkter! Och den lilla vidriga bakterien är INTE att leka med! Så ni som säger att det inte är så farligt kan torka sig i arslet med bränn-näslor! Min lillasyster fick i sig den bakterien när hon var liten och trots uselt minne och jag själv var ganska liten så kommer jag ihåg hur fruktansvärt sjuk och blev på kort tid! Hur hon låg helt utslagen och nästintill okontaktbar på altan där vi bodde då :/ nä usch! Jag äter inget kött som är tillagat dåligt. Och jag har väldigt svårt för att äta hamburgare på Max då jag fick RÅ hamburgare en gång och när jag sa till och fick en ny så var även den Rå!! Nä ni..när det kommer till bakterier i köttprodukter så SKA ni ta det på allvar!!

Av Ninnie - 17 april 2013 08:36



Förlåt för dålig uppdateringen. Men vi ligger sjuka här hemma :/ eller ja, jag och Amadeus iallafall. Marcus har ALLTID den jäkla turen att klara sig från både förkylningar och magsjuka!!

Jag är inne på 3dje dagen med ont i kroppen och huvudvärk medan Amadeus åkt på en dunder förkylning! Han har feber till och från, näsan läcker, hostar till och från och det låter som om han svalt en kråka (hes och svullen hals)! Men det är ju klart att vi ska åka på att bli sjuka när det är runt 15grader VARMT ute och sol -.- så ni ska att när vi kan sticka näsorna utanför dörren så är de fina vädret borta!!

Jag var i väg till AF igår och pratade om hur vi ska göra med praktik/jobb innan bebben kommer. Och planen är att komma ut och arbetspröva och han börjde babbla om AME (mupp verkstaden, MIN åsikt) men just nu hoppas jag på vad vad som helst för att komma igång med något :) nä ödessutom var Marcus där en sväng innan han fick jobb och han överlevde ju ;) nä men de blir säkert bra! En så länge är de bara prat om AME men jag ska på nytt möte om ca 2veckor så då får vi se vad vi kommer fram till!

Av Ninnie - 14 april 2013 14:34

Går in i V.19 imorgon..OM min o BM's uträkning stämmer haha :P vi utgår från det, sen kan UL (ultraljudet) visa +-2veckor :)

Av Ninnie - 14 april 2013 08:49



Har nyss ätit frukost med mina killar och de är alltid lika kul att se Amadeus hjälpa till att duka fram hihi! Allt ligger huller om buller och han springer fram och tillbaka och se överlycklig ut<3

Snön är nästan borta och ibland ser det ut som om solen gör ett försök till att klämma sig fram mellan molnen :D såå jag hoppas de här var sista bakslaget och ser nu fram imot sol och värme!!

Dagen idag blir lugn. Ska försöka komma på vad vi ska äta (alltid lika.."kul"). Jag kanske skulle slänga ihop en äpple sockerkaka med kanel (sååå himla gott)!!

Av Ninnie - 13 april 2013 20:00



Jag är helt galen i Loka!! Speciellt dom med smaker och det är så kul nu när dom exprimenterar(stavning?) Med nya konstiga smaker HAHA!!

Så nu måste jag ju SÅKLART testa Loka Choclate SHAKE & STRAWBERRY Ice Cream :D

Än så länge har jag smakat på chokladen och ja, fullt så äcklig var den inte! Men det finns ju godare hihi ;) lukten påminner lite som Bailyes (stavning?) Och det var väl ingen höjdare :S
Så det blir spännande att testa jordgubb sen :)


Av Ninnie - 13 april 2013 10:05



Äntligen Lördag!! Men VA FAN äre för väder!? Vaknde upp efter en skön sovmorgon till halv 9 då lilleman oxå valde att ta sovmorgon, kollar ut och ser ett lager med SNÖ!? NEEEEJ!!! det var ju bara att kasta sig ner i sängen igen med mina killar och hoppas skiten hunnit försvinna tills man går upp nästa gång men nej!! Aja..bara att gilla läget och hoppas det försvinner under dagen :)

Undrar vad man ska hitta på idag? Det är en ganska stor loppis vid oss idag så vi kanske tar oss dit och kollar lite :)

Maten igår blev perfekt..hade i lite tacos grydda i för att få en amnurlunda smak (se recept från igår). Dock blev maten liite blek (glömde ha i soya(stavning?)) Men äh det blev riktigt gott ändå! :)

Av Ninnie - 12 april 2013 13:15



Har funderat och funderat på vad vi ska äta idag och kom fram till köttfärssås och pasta i ugn :) låter det konstigt? Inte alls, snarare tvärttom och LÄTT!!

Man gör en helt vanlig köttfärssås men har i Cream fréch för lite mer krämig smak. Sen kokar man upp pastan lätt, den ska INTE vara färdig kokad!! (välj helst skruvar eller "pennor"). Häll sedan i pastan i botten på en smörjd ugns form och häll sedan över grädde och riven ost. Lägg sedan på ett lager med köttfärssås och toppa med riven ost och sen kasta (okej kanske inte kasta) men ställ in den i ugnen och låt grädden och köttfärssåsen höra klart pastan så den blir mjuk och god!

Servera gärna med en GOD och LÄTT sallad: gurka, tomat, sallad och majs. Mät upp 3matskedar vatten och 3 olja i en skål. Ha i lite citron, LITE vitpeppar och sallads krydda (har ni inte det funkar det med aromat och origano (stavning??)) Blanda sedan runt och ha i i salladen och låt den gotta till sig i kylen tilla servering!

BILD KOMMER SENARE!!

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards