Mitt Liv Enligt Mig Själv

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Hur jag FAKTISKT mår..*snälla läs och förstå*

Av Ninnie - 6 januari 2013 11:00


Nä..stunder mår även jag riktigt dåligt


Något som gör mig så FRUKTANSVÄRT förbannad är när människor är så otroligt hjärndöda och ska ge sig på den ömmaste punkten en människa kan ge sig på, ens barn!

 

Jag kan hålla ganska god min men inombords grinar jag som en liten flicka som tappat sin glass i sandlådan när någon går på mitt privat liv i ett tjafs! Jag är inte så jävla stark som många tror, Jag blir väldigt glad och rörd när människor säger till mig att dom respekterar mig och faktiskt ser upp till mig.

 

När jag var gravid med Amadeus fick jag ett PM från en tjej som skrev så här

 

-När jag blir gravid vill jag vara som DU!

 

Dom orden bränner mig fortfarande i hjärtat, men på ett positivt sätt. Dom orden kommer jag leva med livet ut! 

 

Men så kommer dom fega jävlarna som själva inte har barn och använder VÅRA barn i mot oss! Att blanda in ett oskyldigt barn i ett tjafs som inte alls har med saken att göra får mig att skaka av ren ilska. Så många gånger som jag hållt masken för att inte häva ur mig något dumt tillbaka! Men så rinner bägaren över och då skiter jag fullständigt hur sårad personen blir. För h*n har inte den blekaste aning om hur H*n´s ord kändes! Men jag skulle aldrig, aldrig någonsin gå på någons barn

Det är FEGT!! Speciellt när jag vet att människan bakom dataskärmen/telefon ALDRIG skulle våga säga det face to face!!!

 

Oavsett vad jag anser om just den personens barnuppfostran osv är så skulle jag aldrig blanda in dennas barn!!

 

Det är daglig kamp om att hålla tårar och starka åsikter ur vardagen. Men när folk gång på gång ska kliva på ens en så länga otäckta grav så fylls glaset ett snäpp. Jag är ingen jävla super kvinna som kan stänga av öronen och ignorera..JAG har en son att ta hand om!! Kan folk bara inte fatta det!? Jag är som ett jävla min-fält och tillslut exploderar jag! och jag VET hur ett exploderande min-fält ser ut..och vet inte DU det så borde du googla..

 


Kunde jag blunda och skita i människor som egentligen inte har med MIG att göra så hade jag gjort det! Och plötsligt knakar någon på min axel och nyfiken som jag är vänder jag mig självklart om..och möts då oftast med en käft-smäll! Men ibland så där istället en ljusglimt som får mig och le för en stund och tänka i andra banor. Men tänk om dom glimtarna kunde komma oftare? Det är klart man behöver en käft-smäll någon gång ibland..men inte av 8 av 10 gånger jag vänder mig om..

 

Har folk så fruktansvärt att acceptera mig?! Är det mig det är fel på eller är det människor runt om kring mig?

 

Nä jag tror faktiskt inte det är mig det är fel på...jag är mig själv!! Och hade det vart mig det är fel på så hade jag inte suttit här nu med en Son och en ring runt mitt finger av min sambo som bor under samma tak som mig! Jag blir dagligen påmind om vem jag är, jag är Amadeus mamma, en jävligt bra mamma om jag får säga det själv!! Jag har något att leva för och jag ska banne mig leva! Med eller utan erat skitsnack..med eller utan er! Acceptera mig eller hoppa ner i min grav för en stund..

 

 

Jag vill inte ha sympati. Jag vill inte att ni som vet med er att ni gjort mig illa (omedvetet eller inte) ska komma och försöka rätta till. Det går inte! Ni har satt spår och kontakten kommer aldrig bli det samma..har ni något speciellt att hämta här så är ni välkomna..men var beredda på att jag inte kommer möta er med ett leende som i glädje..

 

 



 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninnie - 12 maj 2015 19:08


  Oteknisk som jag är så fattar jag verkligen hur man lägger över bilder från mobilen till datorn?! kopplar jag mobilen via sladden (ofc) i datorn så laddar den bara?? Så bilderna från våran roadtrip kommer väl upp någon annan dag HAHA!   Idag...

Av Ninnie - 10 maj 2015 21:52


    Åh så var det söndag iegn och imorrn börjar en ny vecka :)   idag har vi knappt vart hemma. Vi hann knappt gå upp innan vi åkte hemifrån haha. Vi skulle iväg och hämta en matta men kom därifrån med kläder, leksaker och nya vänner :D Barne...

Av Ninnie - 9 maj 2015 20:33

Jag måste bara "tipsa" om en låt men framför allt denna video! Denna grymma unga tjej som endast är 13år dansar modern balett I Sia´s stor hit. under videons gång utspelar hon en raaaad olika känslor. jag kan inte sluta stirra på henne!! Hon  är...

Av Ninnie - 9 maj 2015 19:36

    Kul att se att det var så många som kikade in på bloggen i förrgår ;D Besöks stapeln pekade rakt upp ;)   Igår var det kanon väder ute MEN det blåste någe fruktansvärt och det var ju marken (marknad) men det var inte så lockande att gå :/...

Av Ninnie - 7 maj 2015 19:30

Efter en lååångt blogg stopp så är jag åter igen tillbaka för att ta upp bloggandet!    Just nu är jag inne på en "nystart" i livet och mycket som händer just nu. Jag och M har flyttat isär men är fortfarnde tsm men båda har lite att ordna upp...

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards