Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Ninnie - 11 december 2012 19:54



Det var väl ett jävla tjat om dessa stakars SVENSKA pepparkaksgubbar som inte fick vara med i Lucia tåget. Men NU trots att det beslutet blev ändrats och dom drog tillbaka regeln så tjatas det fortfarande om det. Men är inte det lite typiskt svenskt? Att älta saker som hände för flera veckor sen? Okej detta hände för några dagar sen..men kom igen, läraren/lärarna har bett om ursäkt och medger även att det kanske var ett korkat beslut. Visst, nu sitter ju jag här och drar upp detta (men jag är ju svensk hihi  ). 


Jag är inte rasist eller i mot utlänningar, invandrare ja kalla dom va du vill. Jag blir istället förbannad på folk som ska dra alla över en kant. men när det kommer till saker som att det ska byggas moskéer, och det ska vara dagliga utrop osv, då kan jag tycka det går liiite för långt!  Skulle vi Svenskar få för oss att åka till Irak eller liknande och helt plötsligt slänga upp en svensk kyrka med svenska gravplatser osv då skulle vi inte ens hinna lägga en fis innan vi blir nergrävda och stampade på. Men av RESPEKT skulle vi inte göra det! Varför kan inte invandrare respektera vårat Land och våra Seder? Vi har en Nationalsång vi inte ens får bruka längre (om det inte har med kungafamiljen att göra) . Vi har yttrandefrihet i Sverige som vi inte heller får använda oss utan att bli kallade rasistiska.  Men sen har vi dom här jävla viktig-petter som ska visa sig duktiga genom att i det här fallet förbjuda en pojke att vara pepparkaksgubbe just för att det KAN tolkas som rasistiskt!!


Nä..kom till Sverige varsågod men låt oss för sjutton vara svenskar!! och låt oss ha våra traditioner ifred! Passar det inte kan ni stänga in er i en garderob tills det ni stör er på ät klart eller sätta er på första bästa plan hem!


 

För att byta samtalsämne bara så där så är Amadeus frisk..igen! Han kom och väckte mig imorse, feberfri och pigg  Så idag var vi ute och gick för att få lite friskluft och passade även på att ta en sväng till Arbetsförmedlingen då min mammaledighet har gått ut. Så nu är jag inskriven där och ska på möte snart (efter jul troligen   ) hos min arbetsförmedlare. Jag kan ju ändå inte börja jobba eller praktisera innan Deus är satt på dagis, och inskolning börjar 28 Januari.


*Jag har även kommit på att jag inte trivs i platt hår längre   Jag har vart totalt beroende av min platt-tång. Och igår plattade Sanna mitt hår men imorse så vantrivdes jag någe fruktansvärt så jag stallde mig och lockade det och nu känner jag mig glad igen..hihi^^ 

Jag har alltid vart Anti-lockigt hår innan men nu så helt plötsligt så trivs jag. <-----*ONÖDIG INFO*

 

Nä..nu ska jag tjocka glass..jag åt Vanilj/gräddkola glass med Polgagris sås imorse till frukost så då måste jag avsulta denna onyttiga dag med det med hihi

 

 

Instagram: @Enligtmigsjalv

 

Åg jag måste bara få visa en bild på min fina Morfar Tsm med Amadeus   Bilden är tagen ifrån Lördags när vi var där med mamma och satte upp julgardiner!

 

Bilden är tagen innan vi skulle gå och jag störde lite i deras snutte-filt prat så där av Amadeus mördarblick hihi

 

Nä ni..nu ska jag slita mig från bloggen och göra annat! 

 

TJAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOOO

 

 

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Skapa flashcards