Mitt Liv Enligt Mig Själv

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

*varning för känsliga*

Av Ninnie - 4 september 2012 12:47

Det blev inte mycket sömn i natt eftersom det istället fick bli en tur till Strömsholm djursjukhus!


Älskling ringde mig 16.15 och talade om att dom hittat en  katt på hans jobb. Han berättade att katten var mager, rinnig i ögon och näsa och han trodde även att det var en kattunge! Jag sa åt honom att hålla katten skilld från andra hundar och katter så länge så skulle jag komma så snabbt jag kunde så jag kunde ta en titt på missen.


Jag packade ner en flaska ljummet vatten och några tussar så jag kunde badda ögon och näsa.


När jag kom fram till marcus jobb med hjälpa av fina sanna som kom och hämtade mig och deus så fick jag mig en ordentlig chock! I marcus knä sitter en liten katt som var så mager att...aa..det var precis att huden orkade hålla upp benen i kroppen! Det fanns ingen stymmelse till fett..bara ett stort huvud meed ledsna bedjande ögon!


Jag kollade kön att kunde konstatera att kissen var en hona och ingen kattunge (tippade runt 1-2år)..ögonen var kladdiga av näsan snorig. Jag tvättade försiktigt ögonen och näsa och fick det rent och så kom vi fram till det att vi tar med oss henne och tar henne till veterinär, för att låta henne vara ute en natt till fanns inte på världskartan!!


Marcus ringde till alla nära vet.stationer men alla hade stängt! Tillslut får marcus tag på en jätte trevlig veterinär som talade om hur vi skulle göra och att vi skulle avvakta tills morgon dagen! Jaha..tänkte vi..nu blev vi helt plötsligt med katt!


Vi åkte till en liten pryl affär där vi vet att dom säljer en massa kattmat av olika slag och väl där tyckte dom att vi gjorde ett bra jobb genom att ta hand om katten så dom sponsrade oss med kattsand och mat!  


TACK!


Sen åkte vi hem och kom på att kissen måste få ett namn så hon känner sig lite betydelsefull..så Sanna kom på namnet Melicia och så fick det bli! Vi gjorde iordning en liten bur i köket hon kunde ligga i och hon fick både mat  och vatten och  oj vad hungrig hon var!! Hon kvicknade till lite och Marcus kom på att vi skulle ringa en vän till familjen som föder upp katter och be om råd. Men efter 2st samtal bad vi henne komma hem till oss och ta sig en titt på Melicia!


(då jag inte nämner namn i bloggen utan personens tycke så kallar vi henne E) E kom tsm med sin Karl och båda kunde konstatera att detta var bland det värsta dom någonsin sätt och vi fick en massa bra mat till henne som skulle bygga upp hennes styrka och kondition. Dom var kvar länge och pratade och hur vi skulle göra och under den tiden började lilla Melicia göra små små framsteg till att försöka tvätta sig, sitta upprätt och lyssna efter ljud. Tillslut åkte E och hennes karl hem och vi kom fram till att vi skulle höras av via telefon dagen efter eller hon läget skulle förvärras...och läget skulle förvärras på det mest otäckaste sätt jag någonsin kommer vara med om....




 


Fortsättning kommer...

 
 
johanna

johanna

4 september 2012 13:50

vad hemskt!:( stackars katt!

http://geminaarts.blogg.se

Ninnie

4 september 2012 18:50

mjoo det var fruktansvärt plågsamt och se henne lida så :(

 
Ingen bild

carro matsson

4 september 2012 14:40

fy fan vad hemskt. men ni gjorde ett klokt val. Du måste berätta hur det går. kramar <3

Ninnie

4 september 2012 18:51

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninnie - 12 maj 2015 19:08


  Oteknisk som jag är så fattar jag verkligen hur man lägger över bilder från mobilen till datorn?! kopplar jag mobilen via sladden (ofc) i datorn så laddar den bara?? Så bilderna från våran roadtrip kommer väl upp någon annan dag HAHA!   Idag...

Av Ninnie - 10 maj 2015 21:52


    Åh så var det söndag iegn och imorrn börjar en ny vecka :)   idag har vi knappt vart hemma. Vi hann knappt gå upp innan vi åkte hemifrån haha. Vi skulle iväg och hämta en matta men kom därifrån med kläder, leksaker och nya vänner :D Barne...

Av Ninnie - 9 maj 2015 20:33

Jag måste bara "tipsa" om en låt men framför allt denna video! Denna grymma unga tjej som endast är 13år dansar modern balett I Sia´s stor hit. under videons gång utspelar hon en raaaad olika känslor. jag kan inte sluta stirra på henne!! Hon  är...

Av Ninnie - 9 maj 2015 19:36

    Kul att se att det var så många som kikade in på bloggen i förrgår ;D Besöks stapeln pekade rakt upp ;)   Igår var det kanon väder ute MEN det blåste någe fruktansvärt och det var ju marken (marknad) men det var inte så lockande att gå :/...

Av Ninnie - 7 maj 2015 19:30

Efter en lååångt blogg stopp så är jag åter igen tillbaka för att ta upp bloggandet!    Just nu är jag inne på en "nystart" i livet och mycket som händer just nu. Jag och M har flyttat isär men är fortfarnde tsm men båda har lite att ordna upp...

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards