Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg under september 2012

Av Ninnie - 12 september 2012 21:09


usch vad jag har vart dålig på att blogga..men men!


jag ska börja med att tala om att vi fått tillökning i våran lilla familj av 2åriga katt töserna Terror och Pirat  


 


Så otroligt fina töser och Pirat (den högra) har Deus förälskat sig i och jag tror det är ömsesidigt   Dom är så söta noch speciellet när Amadeus ska puss på henne och halft ligger över henne för att nå så rör hon inte en fena utan sträcker lite på sig och fortsätter sitt favvo göra...att sova haha   


Och jag och Marcus är så stolta över Amadeus beteende mot katterna! Han är så försiktig och klappar dom försiktigt och inspekterar deras fötter (tassar) och skulle han råka vara lite hårdhänt vilket absolut inte händer med flit så säger vi ajaj och -man ska vara snäll mot kissarna  ! då tittar han bara på oss och säger -ähdä? (vad är det) och pekar på nosen, svansen eller tassarna    


 

    



Jaha nähe ni..har det hänt någe annat kul? njaa...Amadeus fick en släng av feber igår och var soffliggandes hela dagen och jag har ingen aning om vad det var    Imorse var det iallafall borta och han hade ju en del energi att ta igen efter en dag stilla utan ork till lek och bus hahaha så nu när han skulle sova vägrade han sova trots att han bara sovit 1gång (han  brukar sova 2gånger).. men oj vad trött han var dom sista minuterna innan han slutligen somna ^^


Imorgon ska jag kolla igenom lite saker vi inte ska ha kvar för vi ska nämligen stå på loppis på Lördag och inget för bord behöver vi inte betala heller så vi kommer billigt undan..bara tjänar på det    Och ni som rör er i hallsberg trakterna kan jag meddela att det inte är UffesLada vi ska stå på utan en "privat" loppis 800meter därifrån så ni som vill veta mer hör av er då jag INTE lämnar ut adresser på bloggen!!


Nä ni nu ska jag vara social mot min fina en sväng innan jag ska kasta mig in i en dusch och sen kasta mig i säng (ja jag kan vara ganska våldsam) hahaha!

 

NATTINATT FINA NI

  


Av Ninnie - 5 september 2012 12:21


GAAAAAHAA!!..


ni brudar måste ju hålla med mig på detta..men hår, HÅR!!? Vad sjutton ska man ha det för egentligen

(och då menar jag det man har på huvudet)..för att man ska få båda damp, aggressiva problem  eller PMS?? 

för detta ständigt kollande i spegeln 


-jaha..vad ska man göra med detta idag då?? *tar några strån och inspekterar det i spegeln*

 

Aa men ni vet, ska man ha uppsatt? nersläppt? lockigt eller platta sönder håret?! Eller ser kanske håret lite skitigt ut så man måste kasta in huvudet i duschen (inte bokstavligt)   ..hmm..jag är sån att jag ÄLSKAR att pilla med andras hår, allt från klippa till att sätta frisyrer MEN när det kommer till mitt egna   ..hej tofs!!

Jag brukar pendla mellan att locka håret till att ha det platt eller självfall.

 

 

 

 

 

Jag har under 2år(!) haft rött och känner nu att jag vill testa något nytt! Jag är egentligen BLOND och det har jag inte vart sen första ¨året på gymnasiet och det är läääääänge sen.

När jag är blond ser jag lite ut som en albino eller ett lik!! Så nä det gillar jag inte! Fast jag måste erkänna att ibland hör jag den onda lilla djävulen på axeln som viskar -bli blond! MEN snabb som fan är då min ängel och säger - Nä Ninnie, tänk efter hur dåligt du kommer må!

 

Men nu är jag inne på att bli brunett fast lite ljusare och kanske klippa till en lugg eftersom jag nu fått den längden jag vill ha för att det ska kunna vara snyggt med lugg! Men jag står fortfarande på tröskeln och funderar åt vilket håll jag ska gå.

 

För nu är jag så trött på håret att jag har börjat använda tofs igen, jag som var så duktig ett tag att INTE använda det   

 

 

Mitt hår slits så förbannat när jag har uppsatt och det är även fruktansvärt fullt eftersom mitt hår har gått av bakom öronen och sticker ut som någe jävla tentaklar  

Nu har jag äntligen fått tag i en krustångså jag ska väl göra ett försök till att krusa håret!

Hade det väldigt mycket förut men efter att jag lånade ut den och inte fick tillbaka den så har jag vart på jakt efter en ny..

 

Hur föredrar ni håret? Har ni några förslag på frisyrer eller färg?

 

 

Av Ninnie - 4 september 2012 18:11

fortsättning..


Jag och Marcus duschade och sen gick vi och la oss, och klockan var då runt 00.00

Lilla Melicia hade lagt sig till rätta och låg nu som en "normal" avslappnad katt vilket både jag och marcus tyckte var kul och skönt!


     

       

*Klicka för att få bilderna större*


Marcus somnade ganska så direkt och jag låg och glodde lite på tv;n och mobilen eftersom jag inte alls var trött. Men efter ca 1timme kände jag att det var dax att krypa i säng. Men jag hann lagom lägga mig till rätta och hann precis slappna av (00.45) När jag helt plötsligt hör ett rassel och sen en massa smällar. Min första tanke var att hon försök hoppa över grinden som vi hade stallt för köket eller upp på bordet. Men oj så fel jag hade!!



För att inte skrämma henne tände jag i badrummet (som ligger mitt i mot köket) och för att det inte skulle bli för ljust! Det första jag får se är en vriden skräckslagen katt med öppen mun och slem runt hela munnen och ögon viter som synns, hon ligger tryck under skåpluckan och krampar! Jag vänder mig och springer till sovrummet och får tag i vårat överkast och springer sen kvickt tillbaka och lyckas få tag i henne och hålla en tryckt till kramperna slutat. I samma stund hade marcus vaknat och sprungit in till köket för att se vad som hänt och ljudet som Melicia fick ur sig går att beskriva som andnöd, tjockt slem och panik! När jag känner att hon slappnat av i kroppen och började SAKTA men säkert andas normalt så säger Marcus att han ska ringa E.


 

såg precis att det ser ju ut som om hon ligger i ett hjärta   

  


vi pratar i ca 10min och diskuterar vad anfallet kan ha vart sen ser jag hur det börjar rinna ur mun på henne och hur nacken börjar rycka..jag ber marcus ge mig en kökshanske FORT för att slippa riskera att bli biten och sen kommer ännu ett anfall! Jag kunde verkligen känna paniken i henne och pratade lugnt med henne igenom kramperna och jag skaka något fruktansvärt i kroppen! När hon åter igen lugnat sig så låter vi det vara och skulle höra av oss till E igen om det blir värre.


Jag sitter med henne på golvet och klappar henne och jag å marcus pratar om hur fan vi ska göra! Jag tänker inte lämna henne eller ens låta natten gå i med hennes tillstånd. Efter 40min får hon sitt 4e(!) anfall och denna gång kunde inte jag hålla tårarna borta och kramperna blev bara värre och värre och nu när hon krampade knakade det i nacken på henne och ljudet var fruktsvärt otäckt och det lät (ursäkta ord valet)  som om någon bröt nacken på henne! Vi och E kommer överens om att ringa Strömsholm djursjukhus och vi gör upp att vi ska komma in med henne omedelbart!! Innan E kom och hämtade mig och Melicia hade hon 2anfall till, så sammanlagt 6anfall på 1timme! och det knakade mer och mer i henne för varje gång.


Resan till S-holm tar lite över en timme och jag var nästan säker på att vi INTE skulle hinna in. På väg in får hon 2anfall till men det sista anfallet orkade inte kroppen med och kramperna/rörelse var väldigt små men kroppen var stel som en pinne!


andningen var tung och hon var så gått som livlös när vi bar in henne och veterinären kollade på henne och skakade bara på huvudet och sen tog han fram en spruta som redan var klar till henne.


Veterinären har sätt många magra katter med detta var bland det värsta dom sätt!!

Vi stod vid hennes sida och strök på henne för att visa att:


*vi är kvar och är kvar tills du slutar kämpa!.. *

 

 


nä usch!! Detta var det värsta jag har vart med om men att veta att hon fick ett bra slut på sitt lidande är vi fruktansvärt glada över!!

 

Denna tappra kissen har satt sitt lilla tass avtryck i oss..

 

  

Av Ninnie - 4 september 2012 12:47

Det blev inte mycket sömn i natt eftersom det istället fick bli en tur till Strömsholm djursjukhus!


Älskling ringde mig 16.15 och talade om att dom hittat en  katt på hans jobb. Han berättade att katten var mager, rinnig i ögon och näsa och han trodde även att det var en kattunge! Jag sa åt honom att hålla katten skilld från andra hundar och katter så länge så skulle jag komma så snabbt jag kunde så jag kunde ta en titt på missen.


Jag packade ner en flaska ljummet vatten och några tussar så jag kunde badda ögon och näsa.


När jag kom fram till marcus jobb med hjälpa av fina sanna som kom och hämtade mig och deus så fick jag mig en ordentlig chock! I marcus knä sitter en liten katt som var så mager att...aa..det var precis att huden orkade hålla upp benen i kroppen! Det fanns ingen stymmelse till fett..bara ett stort huvud meed ledsna bedjande ögon!


Jag kollade kön att kunde konstatera att kissen var en hona och ingen kattunge (tippade runt 1-2år)..ögonen var kladdiga av näsan snorig. Jag tvättade försiktigt ögonen och näsa och fick det rent och så kom vi fram till det att vi tar med oss henne och tar henne till veterinär, för att låta henne vara ute en natt till fanns inte på världskartan!!


Marcus ringde till alla nära vet.stationer men alla hade stängt! Tillslut får marcus tag på en jätte trevlig veterinär som talade om hur vi skulle göra och att vi skulle avvakta tills morgon dagen! Jaha..tänkte vi..nu blev vi helt plötsligt med katt!


Vi åkte till en liten pryl affär där vi vet att dom säljer en massa kattmat av olika slag och väl där tyckte dom att vi gjorde ett bra jobb genom att ta hand om katten så dom sponsrade oss med kattsand och mat!  


TACK!


Sen åkte vi hem och kom på att kissen måste få ett namn så hon känner sig lite betydelsefull..så Sanna kom på namnet Melicia och så fick det bli! Vi gjorde iordning en liten bur i köket hon kunde ligga i och hon fick både mat  och vatten och  oj vad hungrig hon var!! Hon kvicknade till lite och Marcus kom på att vi skulle ringa en vän till familjen som föder upp katter och be om råd. Men efter 2st samtal bad vi henne komma hem till oss och ta sig en titt på Melicia!


(då jag inte nämner namn i bloggen utan personens tycke så kallar vi henne E) E kom tsm med sin Karl och båda kunde konstatera att detta var bland det värsta dom någonsin sätt och vi fick en massa bra mat till henne som skulle bygga upp hennes styrka och kondition. Dom var kvar länge och pratade och hur vi skulle göra och under den tiden började lilla Melicia göra små små framsteg till att försöka tvätta sig, sitta upprätt och lyssna efter ljud. Tillslut åkte E och hennes karl hem och vi kom fram till att vi skulle höras av via telefon dagen efter eller hon läget skulle förvärras...och läget skulle förvärras på det mest otäckaste sätt jag någonsin kommer vara med om....




 


Fortsättning kommer...

Av Ninnie - 3 september 2012 16:12


Ber om ursäkt för mitt Blogg spam men ni får helt enkelt stå ut   
 

Av Ninnie - 3 september 2012 15:55

Här är en bild på amadeus nya vagn som vi har vart ute och provkört!

Amadeus sitter super bra i den! Och det är verkligen en super bra vagn med ett litet bord fram vid deus, en stor korg under vagnen, gummi/luft däck och sen ett "bord" vid styret med 2st mugghållare och ett lite utrymme för övrigt. Solskyddet går över hela vagnen/sittdelen med ett litet "fönster" så vi kan hålla koll på honom ;) och sen är det en liten skärm för att hindra solen lite extra! Det är även fullt liggläge och en super skön dyna som är lite tjockare på kanterna som funkar som kuddar!

Så detta är det bästa köp på lääääänge :D

Av Ninnie - 3 september 2012 12:32

sådär ja..nu är jag tillbaka från en kort blogg paus med ett nytt utseende på bloggen som en fräch ny start!


Amadeus har hunnit blivit 1år och hans söta lilla framtand är fortfarande ensam så han kommer nog fortsätta se ut som en söt liten hillbilly med en stor fram tand i överkäken en stund till haha   


I Lördags var vi iväg och tog lite kort på Amadeus och hans Kusin Roxanna, han fick det i present av Faster Mahlin!

och båda barnen var super duktiga! Att få bilder på Amadeus var dock en match eftersom han  var mest intresserad i kameran men det var en super duktig fotograf och hans flickvän som hade ett tåligt väntande och tog sig tid att få snygga bilder   Här är några bilder:


                       


*Klicka på bilderna för att få dom större*


Igår var vi iväg och köpte en ny vagn till Amadeus, en vit skit snygg och väldigt rymlig för att vara en Sulky vagn! Vi har ju en blå som är köpt för inte alls länge sen, men den har han börjat sitta så konstigt i så den ska vi sälja nu! Jag ska ta en bild på Nya vagnen sen. 

 

Nu ska vi göra oss klara för en promenad och inviga vagnen   men först ska det bytas blöja känner jag *sniffSniff*  

 

TJAAAAAAAAAAOOOOOOO

så länge

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards