Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Ninnie - 3 maj 2012 15:34



 


Grattis


Grattis Angelica på din 20års dag!!

Hoppas du får en toppen dag med Timmie och Zander  


Kram på dig snuttan

  

Av Ninnie - 3 maj 2012 13:50


Efter att ha kollat runt på lite bloggar har ju nu fått tillbaka bloggrycket 


Jaha, då när vi inne i Maj och guuud vilket väder denna månad har startat med!! Jag bara Älskar det och i Tisdags så kunde Amadeus för föra gången sitta utan jacka och extra byxor UTAN att bli kall   


 

Mössan fick dock sitta kvar för att inte riskera allt för mycket solbränna på hans bleka lilla huvud  

Men fint brun i ansiktet blev han våran lila fis  


Igår spenderade vi hela eftermiddagen i solen och kollade på ankor och folk.

Amadeus uppskattade det mer än vad jag trodde och var på toppen humör och tycket det var jätte roligt. Dock var det 2st nötter rent ut sagt  där som inte kunde ge fan i att skrämma ankorna när som kom för nära kanten och jag hade bara lust att be dom gå där ifrån om dom inte gav fan i ankorna men efter en stund tröttande dom och försvann (tack gode gud)

När klockan närmade sig halv 5 gick vi iväg för att möta upp älskling och så gick vi iväg och tog en fika innan vi traskade hemåt  


Ja just det, jag har fixat håret (eller ja, en kompis). Blev kanon bra!! Jag skrev ju för ett tag sen att jag ville göra någon förändring och resultatet blev det här:


   

(lägger upp 2st olika bilder då jag inte vet vilket man ser bäst på)

Insydd förlängning och sen färgade vi ordning det röda


En sittning på ca 5timmar

pris: 500kr


Men satan vad ont det gjorde  Men vill man vara fin får man lida pin eller vad är det man säger  

  Imorgon bär det av till okänd ort (elleer?  )  Närå men vi ska vara borta hela helgen och det ska bli så skööönt och trevligt och ser verkligen fram i mot detta!


ÅH..Amadeus har lärt sig stå utan stöd  nu går det verkligen undan! Det är visserligen inte längre stunder han står men han STÅR, SJÄLV!! Blev helt chockad när han gjorde det första gången, Men oj vad han är duktig  Det är så kul att se honom göra framsteg och att han lär sig allt själv. Vi är ju inte som dom flesta föräldrarna som står/sitter och daltar med sina barn för att dom vill att dom ska krypa, gå ja watever! Visst vi har väl gjort det någon få gång som när han kröp ordentligt första gången så var jag tvungen att sätta mig på golvet och ropa på honom (stolt mamma) men annars så låter jag honom ta den tid han vill. Jag tvingar honom inte till någe och hoppas verkligen inte någon förälder gör det?! Alltså försöker tvinga  framsitt/sina barns utveckling? Äh, jag bryr mig inte om han inte kan gå fören han är 1, för vad spelar det för roll? Vagn är byggd av en anledning   


Men sen har man ju sätt/hört folk som "tävlar" Om vems barns som är snabbast och bla bla..men vad är det för idioti?? PATETISKT! Lägg ner...låt barnet för det första ligga på golvet och lära sig själv.

Att bara sitta i soffan, babysittern eller gå-stolen lär dom sig inte ett skit på  Skulle aldrig ens tänka tanken på att använda gå-stol till Deus, Fast vi har en, men kommer aldrig använda den! Men så är ju folk olika och alla resonerar olika  


Vad har ni för tankar?


Nä, nu ska ja slappa framför tvn medan lilleman sover och sen ska jag ta tag i dagens sysslor!!


TJAAAAOOOOOO

så länge

  

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards