Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Ninnie - 17 april 2012 20:46



Har städat och fixat idag så nu är lägenheten säkrad till 100% efter att Amadeus kom på att man kan ta med saker och ställa sig på dom för att nå saker han inte får nå ;)


 


Mammas lilla buse ;)


 

hahaha snyggaste sitt stilen ;)


Hann fundera över lite saker när jag städade (kanske därför det gick så snabbt ?) bland annat Det här med att kränka folk och ge sig på deras liv. Har en kompis som senast igår(?) Blev påhoppad av en brud för att hon gav sin  son choklad..det fick hon hur mycket skit som helst för att det var minsam inge bra och det var synd om barnet, hon och hennes sambo var oansvariga föräldrar osv osv..Det jag blev mest förbannad och förvånad var att hon sen skrev att hon tyckte synd om sonen för att han skulle bli tjock..HUR I HELVETE KAN MAN KLÄCKA UR SIG NÅGE SÅNT!!?? Att påpeka någons barns vikt, det gör man bara inte! Det är så brist på respekt...!! Hon skrev även att Min kompis son skulle får allergier men hallå...?? Allergier? Det får du av att säga ko-skit (typ)..nä mycket kan man skriva till folk men INTE hur dom ska uppfostra sina barn! Ge råd kan man göra men inte mer...


A & T, ni är underbara föräldrar så skit i skitsnack och kör erat race ;)

  


(kan tillägga att sonen är 7-8månader och får smaka choklad någon gång ibland,)


  


Och sen det här med att kränka personer, det vekar vara okej att kränka en offentlig person utan att tro att personen blir sårad. Som det här med Hanna Widerstedt, en människa jag INTE tål men herre jävlar vad den stackarn får utstå!! Hon försöker dölja det mesta under sin uppbyggda fasad ..jag skulle aldrig kunna skriva till NÅGON hur vidrig personen är, ful, äcklig, ful ja gud vet allt!! Jag önskar inte ens min värsta fiende att få uppleva det. Så fort det går bra för en människa (Kissie, hanna, jockiboi, carola) då ska dom få utstå dagliga hot, kränkningar och vidriga människor.

Läste en kommentar från en person som skrivit någe drygt till Kissie (Alexandra) Och det  var en person som ifrågasatte det, men fick bara till svar att han hade mer eller mindre rätt att skriva så till henne för hon valt att vara "känd"  Ja ba´ WHAT?!


Nä, människa oavsätt som offentlig person eller inte, ska inte få utstå sånt här skit!!


Funderade även över det här med kropps storlek, vrf är det MER okey att kalla någon smal eller benrangel än att kalla någon tjockis/tjock?? Jag fick i gymnasist  höra en kommentar som verkligen ättsat sig fast. Jag och några kompisar satt och väntade på bussen och så gick en tjej förbi som har/har haft anorexia förbi och en av mina "kompisar" häver ur sig


-usch..asså på henne ser man ju att hon har anorexia, men inte på dig!


Och så tittar hon på mig  Tror ni jag blev chockad eller??! jag har ALDRIG haft anorexia eller ens vart i närheten av det. Jag blev helt stum och fick inte fram ett ljud, men nu i efterhand ångrar jag att jag inte visade lite stake och tryckte henne mot väggen med sina egna ord!!


Så varför är det så okej att kalla någon smal men inte tjock? Det är ju precis lika kränkande!!


skulle kunna sitta och skriva hur länge som helst hahaha  Men orkar inte just nu! Men kommentera gärna vad ni tycker om åsikter om det jag skrivit, alla tänker ju olika!


Nu ska jag snart glo på BigBrother och bre´ ut mig i soffan tills älskling kommer 


TJAAAAOOOOOOO

Så länge


 

Av Ninnie - 17 april 2012 11:37





















Idag blir våran lilla skruttis fis hela 8Månader..har skrivit det förut men skrivet det igen, herre guuud vad tiden går fort!! Men det känns som om han är äldre, eller ja, äldre och äldre vet jag väl inte men iallafall någon månad^^


      


För att återgå till någe HEELT annat,, vädret! Vad är det för fel på det svenska klimatet?? Jag menar i Söndags var vi iväg till lekplatsen och lekte i solen och Deus hade jätte kul, det var runt 30grader varmt i solen, och så i går när jag klev upp, vad möts jag av då?? jo SNÖ!!!!  Och idag grått och tråkigt och så regn på det  jag bara skoja...snö blandat skit såg jag precis   Men man börjar ju iofs bli van med detta skit väder med snö och sol vart annat, men tydligen inte folk med körkort?? Det första man fick läsa så fort dom första snö flingorna lagt sig var  om en massa trafikolyckor pga den plötsliga snön..trodde folk lärt sig att snö är lika hal nu som den är på vintern? pfft..nä sånna människor tycker jag inte ett dugg synd om när dom far av vägen  


Här är några bilder från söndagens FINA väder:


             


*klicka på bilderna för att få dom större*


Undrar vad man ska hitta på idag? Snabel draken ska få göra sitt och sen ska Amadeus få sig ett bad nu när vi ändå inte kan gå ut och gå, eller ja, kan och kan kan vi väl men känns inte så lockande i det här vädret 

Jag hoppas att det är bättre väder nu när alla marknader drar igång, först Pålsboda marknaden och sen Hallsbergs marknaden  Det är även Askersunds marknaden men den är väl knappt värd att nämna?? Så den ska vi inte på...


Nä, har inte tid med detta längre, bloggar mer senare!


TJAAAAAAAOOOOOOOOOO

Så länge



Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards