Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Ninnie - 21 mars 2012 22:14


Passar på att slänga in ett snabbt inlägg så här i pausen på BB (BigBrother)  

Dagen har vart mer en lyckad! Fast vi inte gjort så värst mycket   Men tror vädret bidrar till en massa hihi^^

Jag och Deus tog en låååång promenad på nästan 2timmar och vi hann med att hälsa på både hästar, andra barn och får! Vi såg även 2st förrymda kaniner som något stakars barn säkert sitter och gråter över just nu  Imorgon får vi se o det bär av till Örebro eller om vi blir kvar i H-berg och då hoppas vi på lika fint väder imorgon för då blir det nog samma runda igen!


Jag har förresten barnsäkrat lägenheten och satt upp grindar där våran lilla Älskling inte får vara...tror inte det uppskattades ...


 


Så tror Amadeus är lite besviken på att han inte kan krypa in i hallen, köket, toaletten eller sovrummet för att busa  Men jag hoppas han älskar oss ändå hihi!! 


Nä, får blogga mer imorgon för nu börjar det när som helst!!


GOOOOODNAAAATT

& Ni, händerna på täcket va?   

  

Av Ninnie - 21 mars 2012 13:16



Dom flesta vet ju vem denna Hanna widerstedt är (ni kan ju inte ha missat)..Hon har ju blivit "känd"  för sin provocerande blogg och sina inlägg på youtube om bla hur rik hon är, hur mycket hon tjänar och hennes jobb som eskort (stavning?). många pratar om att hon är falsk, andra tycker hon är "häftig" som är som hon är.

Men jag anser inte att det är häftigt att klanka ner på folk, att vara rasistisk och att gömma sig bakom en dataskärm?


Hitta detta ljudklipp där hon gästar Robert Achberg (en människa jag inte skulle vilja intervjuas av) där hon ställs mot väggen med hur mycket hon EGENTLIGEN tjänar då han tagit reda på det..ju längre in i klippet man kommer desstu mer försvinner hennes tillgjorda röst, man hör även paniken i hennes röst då hon inser att sanningen kommer att komma ut.!


Nä, denna människa för mig är bara väldigt pinsam och inte värd ett smack i mina ögon...

Av Ninnie - 21 mars 2012 10:54

Då ger jag mig på bloggen igen efter att ha haft en TOTAL blogg torka!  ...


Det har inte hänt så mycket sen sist...tror jag..hmm 

söndag bär det av mot Stockholm för att sitta och titta på BigBrother Live! Med följer Sanna och Marcus såklart då detta är deras present från mig  En gemensam kompis till oss följer även med,  pappa skulle ha följt men med det blev ändring på det så nu finns det 1 biljett över som vi måste hitta någon som kan ta! istället för att hålla på att avboka och skit . Så vi får se vem som får den frågan   jag läste även att Sveriges mest kritiserade par ska dit, det vill säga JockiBoi och Hanna w...ganska...gulligt..par det där   tror jag..! Nä men det är ju charmigt att dom 2 funnit kärleken, men hos varandra? tjaaa världen slutar då aldrig att förvåna än!


Nä men, all lycka till dom

 


 Jag har börjat med någe jag aldrig trodde jag skulle göra, kritisera min kropp och inte för att jag är för smal och heller inte för att jag är för tjock utan för att jag är trött på mina fula bröst, min fula rumpa och min mage, men samtidigt som jag stör mig så är jag stolt? Jag är ju ändå mamma och det är ju inte länge sen jag blev det heller (7månader sen)..så vrf ska stör ja mig så? Jag låter inte ens Marcus ta på min mage och gör han det så ger ja honom världens mördarblick..jag får höra hit och dit att jag är jätte smal och fin efter graviditeten, visst ger det en liten putt i ryggen att va fan, jag är nog inte så  ful. Men lyckan varar inte länge.  


Hur sjutton ska man kunna göra sig lite gladare på sin kropp? 


Nä, detta funkar inte!! Att sitta och tänka på skiten gör en inte mindre negativ - 

För att prata om någe annat, är det bara jag eller är det bara jag som ÄLSKAR detta fina väder?! Blir som ett barn på nytt när jag går upp på morgonen och möts av solen hihi ...synd bara att man inte har någon annan än Deus att njuta den med men å andra sidan är han den bästa sällskapen man kan få    Jag saknar bara tiden med att ta en låång promenad med massa skit snack och skratt! Men jag visste ju långt innan jag ens var född att livet blir inte som man tänkt sig, att livet kan ta oväntade vändningar som får en i chock för en stund som sedan över går i gråt, gråt och lite mer gråt..dom dagarna vill man bara sudda ut eller pausa livet för en stund så man hinner tänka över vad som just hände och så man får en chans att kontrollera sina känslor för en stund sen trycka på play och fortsätta..eller gärna spola fram till den delen då allt blir bättre och det som just hänt blir glömt och ersätts med glädje. Önsketänkande på HÖG nivå  suck..och så var jag där igen, med negativa ner tryckande tankar som får en att undra vems felet egentligen var, ska jag hålla mina åsikter för mig själv gällande familjen och släkt? Eller ska jag göra så man jag blivit uppfostrad till, att öppna käften en gång för mycket och kanske ångra det bra länge efter? Livet är då fan en ända stor gåta och ett understruket frågetecken..


Känns som man förlorat en hel familj pga av ett  jävla val jag inte kunnat påverka,,men än att försöka stötta, lyssna och ge råd men till och med då gjorde man fel och blir placerad i fel ende av repet som jag helst hade velat stå i mitten på..vilket jag trodde jag gjorde. Men där hade jag fel..vad skulle jag gjort?? Bett er hålla käften och hålla era åsikter för er själva?? ja kanske, men ni är ju för fan mina föräldrar och det är klart jag gör mitt bästa för att ingen ska tro att jag ställer mig på någons sida!! Men så kommer detta och jag blir placerad i den änden av repet jag INTE ville placerad i men hade ju iofs kunnat räkna med det men jag hade hoppas att DU skulle förstå men nä, det slutar med tårar och en mobil kastad  i väggen..och nu sitter vi här vi sitter, du hemma och anser att du inte gjorde fel, och jag sitter här  och anser att JAG inte gjorde fel. Då båda är lika envisa så kommer vi nog att sitta så här bra länge Jag vill bara krypa upp i ditt knä som man gjorde när man var liten och gråta...men är samtidigt så trött på att gråta att jag inte vet vad jag ska göra längre...


Men jag Älskar dig oavsätt....

 



Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards