Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Ninnie - 15 februari 2012 10:56


Funderingar...



  

jag har lite åsikter och tankar om Abort. Nu kommer många ogilla det jag kommer att skriva men det kan jag ta! Jag har ju ändå mina åsikter?! Det här med abort..ni alla vet väl vad det är vid det här laget? Det är ju när man stoppar upp en graviditet..eller som många andra skulle säga,  man DÖDAR ett barn! Men just en frasen, "man dödar ett barn, ett liv, en mänsklighet" Tycker jag är så fruktansvärt fel!

Många kan bli gravida av en ren olyckshändelse eller pga av just ren idioti och okunskap!


Jag ser inga fel med en Abort..inte alls, snarare tvärt om! Jag har sagt att skulle jag bli gravid nu skulle en Abort väga tungt på MIN våg! Jag kan inte ge ett till barn liv NU, men i framtiden så kommer Amadeus få ett syskon men inte nu!  Men så finns det dom som använder Abort som dagens nya preventilmedel och dom människor gör mig så arg!! Man ska inte laborera med ett liv för att man själv är för lat för konom, p-piller (ja listan kan göras lååång)! Sen finns det väl inget preventilmedel som förhindrar graviditet till 100%?!


Jag sa/skrek alltid innan jag blev gravid att jag skulle då fan inte ha barn..men när jag fick det där lilla sträcket på stickan så kom det som en chock..jag hade en hel bussresa hem att tänka över hur jag skulle göra, men just precis i den stunden kändes det så rätt!! Och det gör det fortfarande  Jag hade vart tsm med Marcus i knappt 3månader och många tvivlade på oss allra mest mig, med tanke på att jag var så långt ner i skiten att många nu tycker att Amadeus räddade mig från det värsta..! Och jag har motbevisat tankar och bytt ut dom till glädje! Så en Graviditet kan rädda livet på många men även  sätta ett barn i rena livsfara! Jag stöttar dom flesta som överväger en Abort av olika skäl..för dom som har den tanken har ju en anledning till det!? Men dom som inte använder preventilmedel och tycker att


-Äh det är lugt, jag kan ju alltid göra abort!


Dom människorna kommer i slutänden ha förstört sina kroppar så pass mycket att det kommer ge konsekvenser! Och då har jag inget att säga till dom mer än att vända ryggen till och gå..

  


Men när någon sitter som ung pluggande student och har en framtid planerad framför sig och helt plötsligt får beskedet om att hon är gravid då tycker inte JAG att killen har den minsta talan om att behålla det eller inte..för vem är det som får ge upp allting för att sen börja om från början? Vem är det som får ta det största ansvaret? Vem är det som kanske har risken att sitta där själv med ett ansvar att uppfostra ett barn själv? Nä då står jag som en stöttande pelare oavsett vad hon väljer att göra!


För att sen komma fram till föräldrarna som mer eller mindre förbjuder sin dotter till Abort och sen under 9 månader kasta skit i ansiktet på henne för att tala om hur onsvarlig hon är som blev gravid och ser det som ett straff för henne..hur fan tänker dom??! Dom har ju själva uppfostrat ett barn och vet vilket ansvar det är, vill dom då att dottern  ska genomgå samma sak som dessutom kanske är yngre än vad dom själva var? Nä, dom föräldrarna känner jag inte ett smack för!! Ursäkta om någon av er resonerar så men det skiter jag i! Jag vet att min mamma skulle stötta mig i ett sånt beslut! Och tycker ta mig fan att fler föräldrar ska göra det!

Men även stötta sina döttrar vid ett beslut om att behålla barnet! men samtidigt lägga fram allt på ett snyggt sätt att det är ett jävla ansvar och inte bara gulliulli!


Och när man är mogen att skaffa barn har inte med ålder att göra, utan mognad! Du kan vara 15år och bli en underbara mamma medans någon som är 35år blir en värdelös mamma och har soc över axeln! Så där med ålder spelar inga som  helst roll men som ung har man lite mer ansvar (inte när det gäller barn för där har man precis lika mycket ansvar som en 40åring) men mer kring skola, utbildning och jobb!


Abort eller inte är för mig att väldigt spännande ämne..och man kan diskutera det hur länge som helst..jag lyssnar mer än gärna på folk´s åsikter med öppna öron eftersom alla resonerar olika och alla har olika tankar om vrf man ska eller inte!

  

***


Ojoj..skulle kunna prata om sånt här hur länge som helst! ^^ Men nu är det dax att runda av  Men kommentera gärna era åsikter för jag vet att detta är ett starkt ämne!


TJAAAAAOOOOOOOOOOOO

så länge

  



Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Skapa flashcards