Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg under december 2011

Av Ninnie - 21 december 2011 14:31

  Jag gråter bara i regnet 


slänger in en låt i brist på tid av att blogga just nu!

Denna låt är ganska uttjatad just nu men jag bara älskar den   


  

Av Ninnie - 20 december 2011 21:34

jag vet..okej skäll inte på mig men ja, jag har vart dålig på att blogga och jag ber så heeeemskt  mycket om ursäkt och jag har faktiskt inget att ge som ursäkt   mer än att jag ha kanske vart lite lat (ja, även jag kan det)


Gäääääsp...klockan är kvart i 10 och jag är verkligen dö trött  Låg och sov med deus i ca 30min förut men är fortfarande lika trött..så jag tror det blir en TIDIG kväll!!


Idag har jag gjort egen hemmagjord Sill och jag hoppas den är lika god som den ser ut  Gjorde 2st olika:


       LÖKSILL


  • 1 Röd och Gul Lök
  • Dill
  • salt
  • peppar
  • Sill
  • vatten
  • ättika
  • Socker

     

     Majonnäs & Citron Sill


  • Majonnäs
  • Gräddfil
  • citron (skal)
  • Dill
  • Ättika (LITE)
  • Salt
  • peppar

   

Jag orkar inte skriva ut recepten just nu, så jag försöker fixa det imorgon..slänger iallafall inbild på det färdiga resultatet   Nu ska det stå i Kylen i några dagar så får göra på sig ordentligt!


Hade tänkt göra inlagd Gurka nu men är jag alldeles för trött för det då, så jag får fixa det imorgon istället !

det börjar dra ihop sig till Jul Afton på RIKTIGT!! Längtar någe enormt mycket  är enormt taggad att fira första julen med mina älsklingar!


LillFis fick i natt sen första tand!! Han vägrade sova igår och var jätte gnällig så idag upptäckte vi varför..mammas lilla Deus  


Nä..nu ska fixa lite innan sängen ropar allt för mycket..bloggar mer imorgon!


TJAAAAAAAAAAOOOOOOOOOO

  



Av Ninnie - 17 december 2011 12:12

.................



Lördag idag och jag känner mig inte det minsta taggade för något pga av detta "uuuunderbara" väder  !!

Kan det inte bara komma snö?? Det är exakt 1 vecka kvar till julafton och vi har inte ens så mycket som en snöflinga på backen!! Nä..får hoppas att SMHI håller vad dom lovar om att det ska komma snö imorgon  


Nu ska jag klä på lillfis som fortfarande ligger i pyjamas och sen placera honom på golvet med massa leksaker  och sen ska jag göra ett försök i att äta UTAN att ha honom i knät^^


Bloggar mer senare:


TJAAAAAAAAOOOOOOOOO


 

Av Ninnie - 16 december 2011 23:29


FY FAN AN RENT UT SAGT FÖR DENNA SÅKALLADE "SPORT"!!!!!


Att detta ens är tillåtet är för mig en stor gåta!? det går alltså ut på att få hästen att "ramla"  snabbast och på "snyggast"(????) sätt!!  

Och att sen höra publiken jubla och applådera när en häst bryter nacken (nästan i början) gör bara att jag har lust att spy!!!


Nä usch för sådana här människor!!!!

Av Ninnie - 16 december 2011 21:41



Tröttnade på det gamla utseendet så jag pysslade om den "lite"  Får se hur länge den kommer se ut så här haha ..*fröken beslutsångest*  


Som jag skrev förut så kommer helgen spenderas med älskade lillasyster Sofia!!

Älskling försvann nyss iväg med en kompis och vet inte riktigt när han kommer hem men antar att det kommer dröja   så länge får jag och Fiia roa oss på något sätt..ja och så lillfisen såklart!


TJAAAAAAAAAAAOOOOOOO

så länge

  

 

Av Ninnie - 16 december 2011 15:23

 


Äntligen är Lillemans dop fixat och klart och det blir i mitten av Januari !! Så jäkla skönt att äntligen ha det klart! hade ju världens ångest över vilken kyrka vi skulle ha hur vi skulle få en tid som passade alla så till slut bestämde jag mig att det skulle bli Askers kyrka och folk får fan anpassa sig efter oss, är nämligen trött på att försöka fixa tider så det passar ALLA andra så nu satte jag mig vid telefon och ringde och fråga om jag kunde få till ett dop då då och den tiden och det var helt okey   Så nu är vi banan igen..tror jag?!


Lillfisen sover och jag ska alldeds  strax börja plocka lite här (finns inte mycket ) så jag kan dra fram snabel draken och dra några tag med den och verka duktig..sen tänkte jag även passa å att svabba av golvet så det blir skinande rent   Idag kommer även en av mina småsyrror (av 2) och ska vara här tills söndag(?)..och det är den älsta av dom    Så det ska bli mysigt 


Helgen för övrigt  blir nog lugn, har inget annat planerat förutom att Fiia kommer..så vi får se vad vi hittar på då!

på söndag ska vi iallafall över till "grannen" och fira Linnea som blev 21 i förrgår  Grattis i efterskott hjärtat  


nä, nu ska jag dra igång här så det händer något..men bloggar mer senare:


TJAAAOOOOOOOOOOOOO


 

Av Ninnie - 15 december 2011 23:50

nu har jag bestämt mig..


Har en tanke som förföljt mig hur länge som helt (allra minst nu när jag fått barn)!

Och det är att börja föreläsa inom ämnet sex, tonår, Alkohol och så barn!  Okej, nu tänker ni säker HA HA jo visst, med vilken utbildning?? Och då är jag bara ett svar på den frågan och det är GENOM MIG SJÄLV OCH MINA ERFARENHETER!


Jag känner själv att jag vill dela med  mig av det jag  vart med om och även kanske kan få folk att tänka till lite och  har även tänkte  att ta kontakt med en Barnmorska som kan tänka sig att ställa upp och svara på dom frågorna jag inte kan svara på.


Jag tänkte nog mest rikta mig mot den yngre målgruppen, det vill säga 14-16(?) är det en bra ålder?? dom som är på väg ut i livet och kanske har det chabbligt hemma och i skolan PGA humör, sex osv..


Kan tänka mig att VÄLDIGT många sitter där hemma nu och läser detta och tänker det att nej, detta är nog ingen bar ide` Ninnie..men vet ni?? jag SKITER faktiskt i det och alla har väl drömmar dom vill uppnå?? Även om det går åt helvete så kan man iallafall stå där  med ett leende påläpparna och tänka..jag försökte   

Jag vet själv hur jävlig jag har vart  i mitt humör och hållt på att splittra en hel familj och jag vet hur jag själv har vart när det gäller sex och alkohol och jag vill inte att NÅGON ska få uppleva samma skit jag har  vart med om när jag var på att väg att rasa helt...ja även jag har vart där, och tro mig, jag vill INTE tillbaka!


Så imorgon ska jag få tummen ur arslet och kontakta olika skolar och kolla om det kan finnas intresse, jag ska även ta kontakt med en barnmorska och kurator om råd och hjälp! För jag banne mig fixa detta!!




 

Av Ninnie - 14 december 2011 21:30


GOOOOD KVÄLL



jaha..Snart är även denna dag avklarad   Hann med att göra Godis (bild kommer imorgon)  och även hjälpa min Lillasyster att fixa till hennes blogg (som ni hittar adress till här nedan!


Nu blir det soff mys med bästa älsklingen och även äta lite CrabStick (stavning?) och vitlöksbröd   

Imorgon händer det nog inte mer än det hände idag..alltså inte ett skit  får se om man får besök imorgon men det återstår att se...


Nehe..bara 2dagar kvar sen heeeelg!! Får se om den kommer att spenderas med Lillasyster Fiia *hoppas*   

jaha nehe..nog bloggat för idag/kväll! Syns imorgon gott folk!!!  


TJAAAAOOOOOOO


FIIAS BLOGG!!

I

I

I

v

lillaFiia.bloggplatsen.se


 


 

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards