Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg under november 2011

Av Ninnie - 22 november 2011 17:24



Nytt utseende på bloggen..igen    Hoppas det duger tills det nya juliga utseendet kommer!  Det kommer garanterat få er att följa bloggen då det juliga utseende för med sig lite spännande advent saker och överaskningar  

Av Ninnie - 22 november 2011 13:47


2011-11-21 lärde sig älskade lilla Deus att SJÄLV vända sig från rygg till mage..


så nu är det mage som gäller   han är så duktig  



inte bästa filmen! Ska filma mer i EM och lägga ut så får ni se    


Av Ninnie - 22 november 2011 11:39



Ny morgon nya äventyr, eller ja, äventyr och äventyr vet jag väl men man kan ju alltid hoppas   

vi får se vad dagen har att bjuda på. Ska försöka komma på vad vi ska äta, tänkta dra några tag med snabelDraken och ska lilleman få sig ett bad, men det är inte fören till kvällen 


Ja hörrni, på söndag är det 1advent! Och då är det dax att julpynta och göra fint! Hur gör ni  med julpynt, först advent och när tar ni i granen? Längtar otroligt mycket till julAfton. Den ska spenderas hemma med älskling och Deus, massa julklappar, julmat och bara mys med MIN lilla familj! Tror detta kommer bli den bästa julen på väldigt väldigt länge  


På tal om annat så börjar jag få smärre panik   jag har nämligen börjat tappa hår, och inte lite heller!! Jag tappar så mycket att jag inte vågar borsta håret  Så så fort vi fått pengar ska jag kasta mig in i närmaste frisersalong och be någon titta på det och ge mig ett SUPER BRA schampo!!    


A just det  våran älskade go´aste son  har lärt sig rulla från rygg till mage!!! först tog han hjälp av sitt baby gym men nu klarar han det ändå  han är så duktig!!!   slänger upp en film som bevis snart!


Nä nu ska jag öra lite nytta (alltså lägga mig i soffan och glo på tv tills Amadeus vaknar )


vi hörs och syns sen


 

  

Av Ninnie - 21 november 2011 22:55


Kvällens mat blev lyckad  och uppskattad 


jag bjöd på följande:

  • Hemmagjord klyft Potatis
  • rödvinssås
  • marinerade och ugnsbakade grönsaker
  • kött i form av lövbit
  • kantareller

Detta är alltså MITT egna recept så hoppas det smakar  


och jag tillagade allt så här:


ja började med att skala och skära potatis i klyftor och sen koka dom lite lätt och försiktigt i ca 5-10min. Ja valde att krydda dom med salt, lite dill (i kryddform) och sen citron krydda samtidigt som dom kokade! Efter att dom fått koka en stund så dom är lite mjuka på utsidan så smörjde jag en plåt med olja (ganska mycket) och la sen på potatisen och då saltade jag igen och la även några bitar av margarin och blandade lite försiktigt runt det  och sen satte jag in plåten i ugnen på ca200grader. Allt är klart när det fått en gyllen brun färg med en hårdare yta!


marinerade ugnsbakade grönsaker


grönsakerna kan man ta vilka som helst MEN se till att ta grönsaker som behöver lika lång tid i ugnen så inte vissa blir halv klara och andra brända. Jag valde Röd och grön paprika, minimorötter, rödlök Och sukini (stavning).  Jag skar upp allt ganska stort (särskilt rödlöken), la allt i en påse och hällde sen i marinaden (går bra med viken marinad som helst, jag använde mig av en som heter Ginger som ger en rökig lite kryddigare smak) Och lät grönsakerna ligga där ett tag medan jag smorde en plåt med olja. Efter 12-20min hällde jag upp allt på plåten och sen in ugnen med potatisen tills grönsakerna har fått en fin färg och tills morötterna är mjuka!


Köttet, Löv Bit av ytterlår!


lövbitarna kryddade jag lite lätt med grillkrydda och sen la jag en klick smör och så lite kantareller längst ut på kanten och rullade sen ihop allt. Jag stekte det på svag värme tills köttet fick en fin färg och yta. anledning till att ni SKA steka det på svag värme är för att värmer ni på för hög värme får ytan en fin färg men inget på insidan och då är risken stor att utsidan blir bränd eller segt medan det inte hänt något med insidan! så SVAG värme för bästa och godast resultat!


Rödvinssås


Lätt och enkelt, rör ner påsens innehåll i kastrullen i så mycket vatten det står  att ni ska röras ner det i ;) jag använde mig av blå Bands Rödvinssås.



När allt är klart så ser resultatet ut så här


 


Toppa allt med dom kantarellerna som finns kvar


 

Klyft potatisen och Grönsaker


 

(hahaha Hemsk bild)

Löv bitarna



Detta går ganska snabbt och jag kan lova att det blir uppskattat!

för er som inte äter kantareller eller svamp så kan ni byta ut det  mot Ost för en krämigare smak eller paprika, men glöm inte en klick smör så det inte blir torrt!


sååå smaklig måltid!

Och läåmna gärna omdöme om vad ni tyckte eller tycker   



Bloppis-annons
Av Ninnie - 21 november 2011 15:36



Ska sälja min klänning!



 


Den är endast prövad men satt för tajt över låren, tyvärr  

Jag köpte den för 350 (köptes ny på tradera)  men säljer den för 200. Den är storlek S och tyget är av stretch(stavning?). Det är ett tillhörande skärp till!


Kan skickas via posten men DU står för frakt


vid intresse, Mejla Oberg_ninnie@hotmail.com

eller kontakta mig här.


Kläder & Skor, Säljes - Hallsberg (Örebro län)
Pris:    200:-
Telefon:    -
 
Av Ninnie - 21 november 2011 12:14


    Adele - Rolling In The Deep (Boyce Avenue acoustic cover)


  



Av Ninnie - 21 november 2011 11:47


Gäääääsp....


usch vad trött jag är , fast jag sovit till typ nu  aja, Lilleman sover fortfarande men lär väl vakna precis när som helst  


När jag vaknade i morse vid halv 9 för att Deus ville ha mat så kom jag och tänka på att jag skulle vilja bjuda älskling på riktigt god mat, Och jag vet precis vad jag ska göra! MEN  måste bara komma på hur fan jag ska genomföra det  hmm..kan tyvärr inte skriva här vad jag tänkt bjuda på eftersom det händer att kära älskling tittar in här ibland   


Annars idag så blir det en lugn dag, bara ja och Deus. Kanske att man träffar Linnéa, Wincent och Emil senare  men måste nog plocka lite här hemma först!

nä nu ska jag rota lite i frysen efter mat till ikväll ;) Hörs senare  



BYE BYE


 

    

Av Ninnie - 20 november 2011 22:57

Nej men hej hej muppar och människor ..


Helgen (ska det stå, och INTE helen som det stod tidigare  haha)  har vart helt underbar  Taco mys med älskling, linnea, Emil och så klart barnen  på fredagen 

lördagen så var vi först iväg på loppis och kom  hem med saker till granen och lite julpynt 

Dock var inte Deus så road över att gå på loppis ^^


 

HAHA söt unge  



senare på kvällen åkte  killarna iväg och spelade poker och senare på kvällen så tog älskling hand om Deus så gick jag och linnea ut "på rikligt"  för första gången sen barnen föddes och typ 10månader bakåt ^^ Skit kul vare    Idag så åkte vi iväg till Kumla hem till mor och far för att vara med på ljusParty, det slutade med att jag bokade en visning januari, men det kommer det mer info om lite längre fram :)

Nä, nu ska jag hoppa in i en dusch och sen gå och dö i sängen tills jag vaknar (okej, man kan inte vakna efter att man dött, men jag KAN 


aja, först välling till Amadeus som vaknade för sista gången innan natten   


NattiNatti

  

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Skapa flashcards