Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg under november 2011

Av Ninnie - 30 november 2011 11:50

HEEEEEEJ..


jaha imorgon gått folk är det 1december,helt sjuk vad tiden går fort!! Den 20 December är det exakt 1år sen jag gjorde grav-test och fick reda på att vi väntade lille Deus (som v inte tog reda könet på)  Bästa dagen i mitt liv! 

Och så är det bara 25dagar kvar till JulAfton   stress stress stress in i det sista!


***

Igår kväll låg jag och funderade lite (varför ska man alltid ligga och tänka så mycket när man ska sova så man INTE kan sova till slut ) hur som helst så låga jag och tänkte lite och kom fram till detta: Man kanske skulle ta och skriva en bok? Alltså ingen bok bok men flashigt omslag och ytter pytte liten text, utan en bok som typ skrev i förskolan? Jag menar, okey jag har ju bloggen men eftersom jag har en öppen blogg och vet inte vilka som läser bloggen ( tro det eller ej gaska många) så jag får oftast tänka mig för en och annan gång innan jag kläcker ur mig något som kan verka "opassande" i andras ögon! Så då  tänkte jag att jag lika väl kan slänga in allt i en typ "bok" och sen sen kanske "ge ut" den till dom som är intresserade av att läsa mitt liv "bakom kullinserna. Hmm får fundera lite till  Eller ska man kanske öppna sig mer här i bloggen och ta kritiken där efter? jag menar, det är ju MIN blogg med MINA åsikter? såå..ja en STOR förändring här skulle nog sitta på sin plats 


 


 



Av Ninnie - 29 november 2011 12:11

Nej men hej hej


Glömde blogga igår men det blev lite...sent!

igår var vi på marieberg (ett stort köpcentrum med över 100butiker under tak). Där fick jag tag på min efterlängtade mössa!! Älskling valde en Svart med en tofs mitt på ^^ hur söt som helst   Och passade även på att handla julklappar, och denna gång fick det bli en julKlapp till Lilleman  


Efter Marieberg blev det storhandlat inne på Willys så nu är skafferi och kyl/frys uppfyllt, lyckades även trycka ner en julskinka i våran lilla frys  , och hur det gick till får ni nog ta och diskutera med min sambo hahaha..nä men det känns skönt att ha  den inhandlad, då slipper man stressa med det senare (när det ändå bara finns "fula" kvar).


Passade på och gjorde Godis igår kväll^^ Nougat doppade Marsipan bollar  Funderar på att pyssla lite mer senare för det blev massa nougat och marsipan kvar..hmm Det tåls att tänka på!


Ja..jag vet att jag lovat er bilder >.< har inte orkat flytta dom från kameran till datorn än men får fixa med det sen snart strax om en stund   Nä, nu ska jag duka av min något sena frukost och försöka komma på vad vi ska hitta på...finns inget att städa eller pilla med!! Men om jag tänker efter finns det nog lite damm bakom tvn så det är nog bäst jag tar det direkt så det inte förökar sig 


BYE BYE

Så länge

  

Av Ninnie - 28 november 2011 12:01



JÄVLA SKIT DATOR!!!!!!


HADE SKRIVIT MASSOR MEN VAD HÄNDER, JO DATORN FÅR FÖR SIG ATT HELT PLÖTSLIT LÄGGA AV   och jag ORKAR INTE skriva om   så jag får blogga sen med bilder från dagen för nu ska jag klä på Deus och gå upp på "stan"!!


BYE BYE

så länge 

Av Ninnie - 27 november 2011 21:39

Hörrni....det blåser?


Efter en mysig kvälls promenad med mina älsklingar så sitter jag och älskling i soffan medans Deus ligger och sover  Vi passade på att gå ut medan det var öppehåll på regn och Blåst! På tal om blåst, fy fan rent ut sagt vad det hugger i mellan åt   tror nästan huset ska flytta sig^^ 


Nu sa jag göra lite glugg...tror jag..eller om det kanske ligger någon gammal Chips påse i skåpet som bara MÅSTE ätas upp   ch så lite Jul must på det hela 


Imorgon ska jag upp på "stan" och införskaffa mig en mössa så mina stakars små öron ska få slippa frysa (tror seriöst att dom ska trilla av i kylan)    och lite Julklappar! Får se om jag kanske ska dra med mig Linnea och Wincent oxå...kan nog muta med en fika på Go´ Smak   


Bloggar mer imorgon sååååå:


God Natt


  


Av Ninnie - 27 november 2011 14:13

**1 Advent**


Sådär ja, nu är första advents ljuset tänt här på bloggen och det innebär att det endast är 4 Söndagar kvar innan jul!


Hoppas ni alla andra fick en lika fin och mysig morgon som jag fick med mina Älsklingar som jag så snällt väckte med frukost på sängen som innehöll glugg, pepparkakor, välling, mandarin och så bullar Och så klart...ett tänt ljus!


 

Klicka på bilden för att få den större



Allt som fattas nu är snö!!!


Fråga?

När är det okey att säga GOD JUL föresten?? Är det i Decemer, 1 advent eller när snön kommer?? Jag själv vet inte riktigt, men jag måste erkänna att säga God Jul när det inte finns någon snö känns lite...skumt? För jag menar JUL förknippar man ju med snö, bjällror, mys och kyla men som det ser ut just nu så verkar snön och Julen väldigt lååångt borta  

**


Lägenheten är Pyntad och visst får man en speciell känsla när adventsljusstakarna ger ifrån sig ett mysigt ljus, alla små tomtar man fint placerar ut och dukarna som det står god jul på. Och dofterna som kommer från Apelsinerna 


Ja just det, ett bra tips för att få det lukta juligt gott så har jag ett knep som min Mamma lärde mig när jag var liten, och till det behöver ni:


  • Apelsiner
  • Nejlikor
  • Röda sidenband

Klä in Apelsinen i det röda bandet precis som ni slår in paket och spara sen en lite ögla.

Häll upp nejlikorna på ett fat och sen är det bara att trycka in nejlikorna i Apelsinen (så det ser ut som taggar)  i vilket mönster som helst. Häng sedan upp apelsinen i en dörröppning eller i fönster så kommer det lukta otroligt gott!

*****


Nu ska jag fortsätta pyssla lite här hemma och vänta på att Deus ska vakna. Ska försöka komma på vad vi ska äta för något idag och sen vet jag inte vad vi ska göra, det blåser ju halv storm ute så ut på en promenad låter inte så lockande  

Hoppas ni får en fortsatt

mysig 1Advent


 


Av Ninnie - 25 november 2011 20:17

Nu är det nya utseende upp på bloggen och jag tror ni har era aningar om vad som kommer hända fram Över   men kan tillägga att det komer dyka upp en kalender så håll ögonen öppna!!



Bye Bye


  


Av Ninnie - 24 november 2011 13:48

   Hellu...


usch..jobbigaste  natten på länge Har vaknat 100gånger av både mardrömmar och för att kolla till Lilleman   men Har just nu en sovande Deus bredvid mig men som mår betydligt mycket bättre idag  

han är feber fri och vaknade med ett leende    Så skönt och se honom lite piggare men han är fortfarande lite hängig och det kommer han nog vara ett tag!


Ska dra igång snabeldraken tänkte jag och sen plocka lite (om jag orkar). jag är lite sugen på en promenad oxå men har inte lust att ta ut Amadeus när han fortfarande mår som han gör.


så skönt med torsdag (på tal om annat), det innebär att det är fredag imorgon och sen HELG  Då ska det jul pyntas och göras fint inför första advent...Hmm tycker det är skumt att jag som har "helg" varje dag längtar till den "riktiga" helgen ^^  för jag menar, lördagarna och söndagarna för mig är som vilken dag som helst, men jag tror jag längtar till helg just för att Marcus är hemma då och man kan umgås hela familjen  


Imorgon kommer bostadsbidraget så då  ska det betalas räkningar och sen ska jag/vi sätta oss och planera julklapps inköp till våra syskon och även börja planera julen så man har ett litet humm om vad som ska inhandlas  



näå, nu ska jag sätta mig och kolla 2st avsnitt av den nya pogram serien Elsas värld  som går på kanal3 (dag och klock tid kommer jag inte ihåg så jag kollar på internet ) Den är skriven av Sofi Fahrman och handlar om en svensk tjej som vill bli känd mode bloggare och gör allt för att komma in i branschen! Helt klart värd att lägga tid på, varje avsnitt är ca 30min långt så det hinner man att klämma in någon gång under dagen^^



Bloggar mer sen  

  

Av Ninnie - 23 november 2011 20:47



Har inte hunnit blogga något idag för jag vart på BVC i Kumla med lilleman, och kommer bara skiva ett kort inlägg nu för jag sitter bredvid en jätte dålig och trött Deus   Han har fått sina vaccinations sprutar idag, båda i låren och han är öm och har nu fått feber, 38.9 och inte alls sig själv! Det gör så ont i hjärtat av att se honom så här 


 

Vill inte ha honom liggandes i sin säng pga av oro så han får sova hos oss i soffan oss hos   Blir så nervös när han är trött och hängig efter att vi för några veckor sen fick åka in akut med honom eftersom han bara sov och det gick inte att få liv i honom och när han väl "vaknade" så fick vi ingen kontakt med honom ..men läkarna hittade inge fel utan sa bara att nästa gång det händer ska vi ringa ambulans direkt så han kommer snabbare så dom kan hinna se symtom och gå vidare därifrån ..så nu är man livrädd att det ska hända igen  





BYE BYE så länge...

  


Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards