Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Ninnie - 1 oktober 2011 18:56


 Paramore- Decode (Aucstic Version)

  

Galet förälskad i denna bruds röst, utseende scenspråk ja ALLT!

Vill ha henne under min säng så jag kan dra fram henne när jag vill!

Fast det kanske inte är tillåtet?

  

Av Ninnie - 1 oktober 2011 18:36

God Trevlig Kväll på er alla läsare..



Morgonen började med Frukost för Amadeus del som senare somnade om, då var blev det min tur att äta frukost tsm med Carro som sov över här. Ganska lagom efter det vaknade lilleman som ville ha mer frukost och fick även på sig lite kläder  


Medans jag gjorde mig iordning fick Amadeus lite morgon mys med  sin pappa men det varade inte länge då Carro var tvungen att gå till bussen så då fick jag sno tillbaka min son och ta på honom jacka och mössa och bädda ner honom i vagnen (så fick marcus kliva upp i lugn och ro).


Väl ute så kan jag säga att värmen slog till en som en käftsmäll   Att det skulle bli varm idag det visste jag, men inte SÅ varmt..så det var en rikitgt fin höst dag och start på Oktober månaden  När vi kom hem igen stod marcus och diskade   och Lilleman bäddades ner i sängen! Jag å andra sidan drog fram SnabelDraken för att städa upp Delar av Carros   som fick sig en omgång igår kväll ;) Närå, så illa var det inte, det handlade bara om lite toppning och uppklippning   


Amadeus ligger i sin säng (snart) och sover, Älskling fixar i köket och jag ska snart ställa mig och laga lite mat, KycklingFile´, potatis, brunsås och svartvinbärsgelé   


Nä, Nu ska jag ta kvällen och sliter upp bloggen imorgon igen!


GodNatt

&

Händerna på täcket


p.s jag förlorade aktionen på Tradera.se igår  Men jag ger då inte upp, la ett nytt bud på exakt likadana Äkta Clip On Set extension! Så håll alla tummar och tår för att jag vinner detta! (annars ska jag gå och gråta  i ett hörn)

Av Ninnie - 1 oktober 2011 16:40

Som ni ser så har Bloggen ännu en gång ändrat utseende och detta är för att sprida lite kärlek så här i höst tider när det går mot mörkare och kallare dagar och nätter!..


***


Och som många redan vet så blir väldigt många deprimerade pga av detta (alltså mörkare tider) Så bli inte förvånade om just DU ena stunden mår kanon bra och som att vända på en 5öring (som för övrigt inte finns kvar) mår helt plötsligt skit och känner dig värdelös! Och tro det eller ej så finns det en kanon bra medicin som du enkelt kan slänga ihop hemma :


  • Godaste godiset
  • En bra film
  • En nära vän att krama (en förälder funkar kanon oxå)
  • En mysig film
  • och så lite tända ljus

Nu låter detta säkert som en mys kväll, men tro mig det funkar! Att bara få rå om sig själv för en stund och kanske gråta lite är det bästa man kan göra i en sån situation! Men skulle detta inte funka och man blir mer och mer depp för var dag som går så kan det vara bra att prata ut, antingen med en vuxen (mamma lr pappa), en vän eller om man vill öppna upp sig helt men inte för någon man känner då kan en kurator eller psykolog funka! 


Så sitt inte hemma och vänta på att "deppigheten" ska krypa fram, utan ut och roa dig med vänner eller syskon (nu menar inte jag att du ska gå och sätta dig i en sandlåda och dra fram hink och spade..ja om du inte vill det?) Utan bara en promenad kan lätta upp stämningen  sjukt mycket, eller en shopping runda på stan!   


Jag ska undvika deppigheten med hjälp av min underbara son och Sambo  


 

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards