Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Ninnie - 5 september 2011 22:19

..GodKväll..



Måndagen avklarad då   Bara tisdag, onsdag, torsdag...aa ni fattar!

Har precis tagit en låååång skön dusch och att raka benen gick ovanligt lätt efter si så där 7-8månader   Underbara Älsklingen lagade mat förut när han kom från jobbet och nu står han och diskar  

Morgondagen ser ut att bli lugn, ska IOFS iväg till banken ang ett konstigt brev jag fått  efter det hoppas jag på att lilleman sover så jag kan dra fram snabel draken och städa lite! Onsdag morgon ska jag till sjukhuset och ta prover för att se om infektionsvärdet sjunkit och efter det ska Amadeus till BVC för kontroll..phu stressig onsdag  men så kan det bli när Ninnie bokar upp sig utan att tänka!!


Aja..ta på lill-fisen pyjamas och se om han vill ha lite kvällsmat och sen bädda ner honom och sig själv i sängen tsm med Marcus 


   fast tycker inte det ser ut som om Amadeus är så hungrig eller är sugen på pyjamas ^^

Lilla skruttis 


NattiNatti

&

Händerna på täcket

  

Av Ninnie - 5 september 2011 15:51

*klicka på bilden för större bild*


     



sönder stucken  att ha 40grader febe, inte ha ätit något gjorde att jag såg ut som en nåldyna när jag fick åka hem! 

Kan ju heller inte påstå att maten som serveras vissa dagar ser eller är så aptitliga  

På bilden ska det föreställa fisk och mos och lite grönsaker..och ja, det var lika vidrigt som det ser ut  


 

så här ser mitt nya fina bankkort ut tack vare älskling   

Av Ninnie - 5 september 2011 13:55



Nu har det hänt grejer...

nu har det vart väääldigt tyst här! Men 4-5dagar efter att jag och Amadeus kom hem från BB blev jag väldigt sjuk och låg total däckad i 40grader feber och på torsdagen så vi bestämde oss för att åka in till Akuten eftersom Lilleman fick lite feber då oxå. Väl på sjukan blev jag skickad till kvinnokliniken för att göra en grundlig gyn-undersökning för att se om jag fått någon form av infektion efter förlossningen men dom kunde inte hitta ett smack så vi blev hem skickade och Amadeus blev feber fri och pigg igen och även jag på fredagen...men på lördagen vaknade jag med hög feber igen och ringde då 1177 (sjukvårds rådgivningen) och dom sa åt mig att åka in till akuten igen eftersom febern nu hade påverkat amningen så vi gjorde som dom sa!


Väl på Akuten tog dom massa prover som visade ett snabbsänka på över 200 och ett infektionsvärde som även det låg på över 200 men läkarna kunde fortfarande inte hitta vad det var som fel så dom beslöt sig för att lägga in mig på kvinnokliniken med penicillin! Anledningen till att jag blev inlagd där var för att Marcus var tvungen att vara kvar och ta hand om Amadeus när jag inte ammade och för att dom ville försöka behandla för en liten liten mjölkstockningen och se så att lilleman fick i sig tillräckligt (vilket jag sa redan på lördagen att han inte får) men envisa läkare ville se när jag ammade för att se så han ammade rätt och det gjorde han, det hade jag inte sagt något om MEN han blev aldrig mätt och nöjd utan var hela tiden "tutte sugen"  vilket jag sa men dom envisades med att det såg sååå bra ut  på måndagen lyckades jag och Marcus tjata till oss att  väga och mäta honom och mycket riktigt, när vi vägde honom hade han gått ner pga att han inte fått i sig tillräckligt (att läkare ALDRIG kan lyssna) så jag fick höra att jag skulle amma oftare men jag och Marcus bestämde oss för att gå över till flaska istället och vips så gick våran lilla stjärna upp i vikt 

jag å andra sidan fortsatte med hög feber, frossa, kallsvettningar  och läkarna hade fortfarande inga svar på vrf! Alvedon och Iprem(stavning?) hjälpte bara en kort stund innan febern tog över igen så dom bestämde sig för att gå från penicillin i tablett form till intravenöst (rakt in blodet) och tog även prover för att se om jag drabbats av blodförgiftningen men inte heller det visade något! På onsdagen var jag feber fri med infektionsvärdet var fortfarande för högt så jag fick göra ett ultraljud på brösten för att se om jag drabbats av var-bulld MEN inte ens det visade några konstigheter   Vi fick lov att ta lite permission och gå ut och ta lite luft så vi gick upp på stan och handla oss lite nya kläder (ganska stolt över att jag redan kan ha XS i byxor och linnen igen^^) det gjorde oss både på bättre humör eftersom vi nu var väldigt trötta på sjukhusvistelse!


På torsdagen fick vi åka hem eftersom jag då vart feber fri i 2dgr och ville verkligen hem. Infektionsvärdet låg fortfarande lite högt men ska äta penicillin 2st 3gånger om dagen nu och ska även på återbesök på Onsdag så då hoppas vi att allt ser bra ut!        


Förövrigt går det kanon bra med Amadeus som växer så det knakar och är en riktigt liten piggelin  så söt att man bara vill äta upp honom!!  

Denna bild har jag som bakgrundsbild på mitt bankkort tack vara älskling  

kommer lägga ut bilder senare när jag hittat kabeln till kameran som Marcus eller jag städat bort ^^

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards