Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg under juli 2011

Av Ninnie - 9 juli 2011 15:03

  Eminem- When im gone

 

Denna låt av Eminem (Marshall  Bruce Mathers)

skrev han då han och hans dåvarande fru (nu mera ex) hade det struligt i sitt förhållande och bestämde sig för att gå i sär, men som ovänner!

Men för deras gemensama dotter Hallie´s skull bestämde dom sig för att gräva ner stridsyxan i hennes närhet och inte prata skit om varandra inför henne. 

 Och då blev denna låt till..


(Observera att han även sjunger om sverige i texten..om ni hinner med att höra det)

  


Av Ninnie - 9 juli 2011 11:09


Hej Halli Hallå!


Blev inte mer än 1 inlägg igår =/

men glömde totalt bort det efter att vi kom hem från Nostalgi Afton! 


Sanna dök upp efter jobbet och gjorde oss sällskap till Nostalgi Afton på kumla torg(Y)

Det var ganska mycket folk och en del snygga bilar (jag som annars är TOTALT ointrresserad tyckte tom det) 

Den Billiga glassen (5kr) köpte jag inte då jag ansåg att det var onödiga pengar eftersom glassen knappt syndes i bägaren >.<

så jag får väl spara den där 5an till något roligare.. (typ tuggummi?) haha ^^

Söta Lillasyster Sissela  (ca 10månader) tyckte det var fruktansvärt kul med live bandet som spelade och som bestod av 2st unga tjejer som sjung MASSOR av olika cover låtar (allt från hårdrock  till Beatle, rikitigt bra)  för dom kunde man ju dansa till, klappa händerna och vinka till:D´

 

På kvällen dök även Farbror Johan, Janina och deras dotter upp och var med under kvällen som var riktigt lyckad med massa skratt och god mat :) kvällen/natten slutade runt halv 2(?) och sanna, johan och janina drog sig hemåt och deras dotter sov kvar !


Idag lutar det åt en promenad till en lekplats med mamma, pappa och syskonen och efter det ska jag ta mig hem och fixa lite i lägenheten, förhoppningsvis även ta mig en titt på loppisen efter ett mindre bord, och med lite tur kanske jag hittar det   

ska även försöka hinna med ett besök på ICA för att handla bröd, smör och mjölk!


Får se när nästa blogginlägg dyker upp, eftersom jag inte har tillgång till dator när jag kommer hem =/

Älskling kommer hem imorgon natt med datorn som fungerar så jag kanske slänger in ett blogginlägg då om jag orkar :)

 

Bye Bye Så länge :D

 

     10-10-10   

Av Ninnie - 8 juli 2011 15:44


  Lissie- bad Romance (cover)


En sjukt bra Cover med en tjej jag iallafall inte hört förut :)

Riktigt bra röst..


Av Ninnie - 8 juli 2011 15:21

Hej Halli Hallå


Blir ett sent inlägg då våran laddare till datorn bestämde sig för att säga upp sig imorse =/

Och eftersom våran dator bara kan klara sig i ca 5min utan laddare..så blir det svårt att hinna logga in och skapa blogginlägg :P


Just nu sitter jag hemma hos Mamma och Pappa i Kumla i brist på annat hemma hos oss :) blir kvar här tills imorgon!

Och då passar jag på att  "sno" datorn och kan då blogga lite under tiden ;)

  

Senare (när regnet upphört) så blir det en promenad med familjen in till "centrum"  för att kolla på Nostalgi Afton..det rycktas om att det tydligen skulle finnas billig glass på Sveas, och det är ju inte helt fel    tihi ^^

Ikväll kommer även Sanna hit så då ska vi Grilla och bara ha det mys     

fast å andra sidan så blir det nog inte mycket till mys för jag har en svag känsla av det kommer att "korkas upp" Ikväll hahaha


Skriver mer senare!


ByeBye

 

 

Av Ninnie - 7 juli 2011 19:23

KVÄLL!!


Sådär ja, tvätten klar, disken diskad och snabel draken har gjort sitt 

Fixade även lite i vardagsrummet (nöjd) OCH har fotat lite så ni ska få se hur det ser ut^^

har bara "SUPER braiga" mobil kamera   

så ni behöver ju inte vänta er några kanon bilder från typ system kamera (för det har jag inte råd med) eller någon digital kamera (ÄN, Tack mamma och pappa) ;)


Ni får nöja er med bara vardagsrums bilder idag, kan hända att jag fotar lite mer imorgon :)

Ni får bortse från färgen på sofforna ^^

inte det snyggaste men sååååå bekväma och det duger tills vidare!

  


  

Bilden nedanför: Dörren till vänster är in till vårat sovrum:)

         

Bilden nedanför här är en bild på ingången till vårat Datarum:)

det är inte klart där än..men funderar på att fixa i ordning nu när Marcus inte är hemma ;)


      Klaga inte på våran hyper moderna Tv ;D haha

_____________________________________________


Ja asså, jag kan inte direkt kalla mig själv super fotograf ^^,

men bilderna duger och är ju inte JÄTTE suddiga!

 


Men jag har faktiskt tagit 2 st riktigt bra bilder med men min mobil!

Bilderna har jag även fixat till lite i telefonen (saknar Photoshop i datorn)


Här är dom:

Ninnie Öberg

Denna bild är tagen i Östansjö när jag var ute på en promenad:)      

*Tycker den är lite charmig*

      Nöjd(a)                                                 Ninnie Öberg

________________

Nä,nu får det räcka för idag!

Blev extremt sugen på något efter att jag kollat på programmet Halv8 hos mig!

skriver säkert något mer senare i kväll om jag har brist på annat  


Hej svejs så länge

  

Av Ninnie - 7 juli 2011 18:04

  Chris Medina- What are words


2 månader innan Chris och hans fru skulle gifta sig var hans fru med om en hemsk bilolycka som gjorde att hon hamnade i koma och läkare befarade att hon aldrig skulle vakna upp igen!

Men Chirs väntade tappert vid hennes sida, och en dag ( 1och 1halv månad senare) vaknade hon plötsligt upp men hade blivit svårt hjärnskadad och handikappad!

Chris stod i mot alla kommentarer om hans fru och vänner i hans närhet tyckte han skulle lämna henne eftersom han skulle få för mycket ansvar!

Men han stannade kvar och visade sin eviga kärlek  genom att genomföra giftermålet och skrev även denna sång till henne!


Som han sjunger i låten:


"what kind of man would i be if i leave her"


Det kallar jag kärlek

  

Av Ninnie - 7 juli 2011 15:03

   September- Vem ska jag tro på?

*Rysningar*

Har länge gått och sjungt på denna låt med just henne, så jävla galet bra!

Om jag fick tillgång till en inspelnings studio med hjälp så skulle jag LÄTT göra en cover av denna!

  

Av Ninnie - 7 juli 2011 14:39

Hej hallå halli!


Idag är det en sån dag som jag inte känner mig det minsta gravid,

trots all livlig aktivitet i magen från lilla "A" !

Jag kan lätt utan problem sköta tvättstugan som ligger i källaren (vi bor högst upp),

springa i dessa jävla trappor utan att få ont i varken höft eller rygg  

(lite lagom anfådd bara när man kommer till lägenheten ) haha^^

men antar att jag istället kommer får sota för det imorgon när jag ska ta mig upp ur sängen ;)

  

Har fortfarande inte dragit fram snabel draken som jag skulle >.<

men jag har faktiskt suttit och diskuterat med min kära mor ang en av våra katter =/

Som ständigt löper och tror nu att det börjar bli lite för mycket för henne då hon börjat gå ner lite i vikt (trots att hon äter som som 14 elefanter) och börjat kissa där man ABSOLUT inte  ska kissa...

(katta lådan är ständigt ren då jag "plockar" den varje dag så den kan hon inte skylla på)


Så har ringt till hittills 2st veterinärer ang pris på kastrering..det "billigaste" hittills kostade ca  900kr st(!!) vilket innebär..nästan 2000kr - för oss..

En räkning min sambo inte skulle bli så glad över att få hem

(  <---Marcus)

så ska höra om vad veterinären tycker om att testa P-piller..kanske kan dämpa lite iallafall tills kastrering i slutet på Augusti/början  på september då det är "säkrast" att kastrera

(pga infektions risk på sommaren).


Jaha nähe..här blir inga barn gjorda..så det är nog dax för snabel draken att få titta fram..grr 


   

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards