Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Ninnie - 20 juli 2011 21:35

GodKväll   Blogg Läsare!


Fick spurta ner till Coop med Marcus förut för att handla, vi hade ca 15-10min på oss men vi hann   Så nu kan ingen komma och säga att vi höggravida inte kan gå snabbt HAHA!

Fick även med oss en melon hem fast det inte riktigt vad det vi skulle ha 

Så det sitter vi och mumsar på nu innan vi ska äta annat :P


Blev en mitt-i-veckan-stor-städning förut med  hög musik (förlåt grannen), med ordentlig dammsugning och städning av badrum för att bli av med det mesta av katthåret och dammet.

Passade även på att städa i ordning badrumsskåpet (där det mesta var mitt skit) och slängde lite onödigheter som jag ändå aldrig använde och som bara låg i vägen   Medans Älskling var så duktig och tog disken  


Imorgon bitti bär det av mot Kumla och BM (10.30)..

min älskade mor ska följa med och ska få höra sitt barnbarn för första gången  

Efter det vet jag inte vad som händer..om jag åker hem direkt eller om jag bli kvar ett tag i Kumla hos familjen,  det återstår att se.


Skriver mer imorgon efter besöket hos BM!


Ja just det, den som vill ha sin blogg länkad via min, skriv då!

(antingen via kommentar eller gästbok) 

Det spelar igen roll om du/ni känner mig eller inte  

Skicka med en länk med er blogg och vad ni vill "heta" så löser jag det så fort jag kan!


tills vidare

  

Av Ninnie - 20 juli 2011 20:33


Och så lite torr kvällshumor så här på kvälls kvisten!

Garvara lika mycket varenda gång jag ser denna

 


HAHAHAHAHAHA

Av Ninnie - 20 juli 2011 17:45

 DJFMusicProduction - SommarPlåga

 


Låten är gjord av min bror!

Så höj volymen, ta en öl (eller 2) och Chilla ;)


Av Ninnie - 20 juli 2011 15:34

 

_______________________________________________________________________

 

Bara 24 ynka dagar kvar tills vårat Lilla hjärta är berälnad (2011-08-13)


Längtar något enormt efter att få se vad Lilla "A" har för kön, och att få gosa in mig i dom små lena händerna och fötterna och bara Njuta av min lilla familj  

_________________________________


Jag har tänkt på det här med "hur" man bäddar ner sin lilla bebis i filt eller sätter vantar på dom, hade denna diskussion med Sanna och mamma igår!


Om man kollar på speciellt amerikaner ( jag säger inte att dom gör fel)

i stort sätt det första dom får lära sig på BB är hur man bäddar in sin lilla som någon jävla Larv och vad är meningen med det??

Jo att bebisen blir mycket "behagligare" att hålla på med  ...

Det ser inte alls bekvämt ut och dom lindar så pass hårt att bebisen inte kan röra varken armar eller ben  

Vad är det för fel att bara lägga om en varm filt och låta det lilla livet få testa sina armar och ben i det fria?

Jag har sätt många avsnitt av både teen mom och 16 and pregnant (går på Mtv på efter middagen och kvällar) Och där tror jag alla har lindat sitt barn som någon slags larv, både när H*n ska amma och även sova(!!)


Kanske bara är jag som inte tycker det ser bekvämt ut?

Nu gör ju alla som dom själva vill och tycker är lättast för just en själv,

men jag tänker då inte förvandla min bebis från bebis till larv 

____________

Och så det här med vantar! Varför ha vantar på sitt nyfödda barn?

Jo, för att barnet helt enkelt inte ska riva sig själv eller mamma!

Att klippa naglarna gör man väl så fort det är aktuellt det vill säga när man ser att bebisen har så pass långa att den just river sig själv.

Men att ens barn kommer att skada sig under sin uppväxt är väl ganska glasklart(?)..

så vrf försöka klä sitt barn som en hockeyspelare?

 


Detta är MINA åsikter men dela gärna med er av ERA åsikter  

Det är alltid kul att höra hur andra tänker och hur andra skulle göra!


  Så länge

  

Av Ninnie - 20 juli 2011 12:20

Det bara SKRIKER fejk om denna artikel som idag är med på aftonbladets sida!!

att krokodiler blir så stora tvivlar jag nog inte på men att just DENNA är så stor är fejk!!

Bilden är redigerad (stavning) och det syns på vattnet runt den, människorna i båten och att krokodilen är väldigt torr för att just kommit upp ur vattnet  

om ni nu ska hitta på en annons..gör det då med stil och lite vetande innan ^^

Såååå BUSTED aftonbladet ;)


         http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/oceanien/australien/article13349902.ab

Av Ninnie - 20 juli 2011 11:48

Gooodmorgon :)


Ännu en ganska tidig dag ^^

Älskling var här en snabbis nyss och hämtade en spelkupong som han spelade på igår och van tydligen 100kr     Inga jätte pengar, men man kan ju hoppas på att dom lägger till  iallafall 2st nollor bakom   


Igår kväll var vi ju iväg och hämtade min storebror och körde hem honom och Marcus hjälpte även honom med att sätta ihop hans nya cykel..och ja, det var ju en syn att se dom 2 "samarbeta" hahaha

  Ja, asså fredrik jobbade ju verkligen JÄÄÄTTE hårt med att få ihop sin cykel ;) HAHA oj, nu fick han vist ett uppdrag av marcus och var ju tvungen att lägga ner sin nya leksak för en stund och springa o hämta verktyg haha

____________________________


Denna "uuunderbara" icke soliga dag ska jag spendera inne och göra i ordning barnsängen (som iofs redan är i ordning gjord, men kan inte sluta pilla på den^^), ska springa ner till tvättstugan och kolla tvätt tid, dammsuga lite och diska!

Och leta någon som har en pensel att låna ut så jag kan måla om en hylla från gul( )

till vit eller Beige  !


  Just de,  här har ni bild jag lovade igår kväll på Nya stolen till vårat hjärta :D


En Hocus Pocus stol med 3st sitt funktioner för både lek och mat  

Det ända som fattas nu är skötbord men det har vi fått av mamma och pappa och ska åka och handla det någon gång denna månad :) sen har vi nog allt(?)

Iofs är spjälsäng kvar att köpa men det är inge Akut med det eftersom lilla "A" har sin baby korg  Kan lägga in bild på den senare!


 

Nästan precis en sån här är det  iallafall 


Nehe..äta upp frukosten och på börja dagen kanske!

Håll kolla på bloggen för det kommer dyka upp nya magbilder ;)


  Så länge

  

Tidigare månad - Senare månad

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards