Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Ninnie - 18 juli 2011 20:36

BUHUUU...

Nu har våra töser flyttat 

känns tungt men bättre hem får man leta efter  

När grynet låg i knät på sin nya ägare och spann och gosade, då kändes det verkligen rätt! Vi vet att dom kommer få det bra och att vi kan komma och hälsa på när vi vill!

Och Smilla som inte trivdes i lägenheten kommer bli kanon glad över att få kunna komma ut och springa av sig (fast det dröjer ett tag, men ut får hon komma) och Grynet som älskar barn får 2(!)st nya lekkamrater   

Kommer ta ett tag att vänja sig vid tystnaden och lugnet men som sagt, det känns ändå kanon bra 

   

_____________________________________


Snart kommer Sanna och då ska vi göra något att äta  

vi får se vad det blir!

Morgondagen blir lugn kanske ska städa eftersom det inte blev av idag efetrsom jag inte mådde bra nu på eftermiddagen och var tvungen att gå och lägga mig ett tag!

På onsdag ska jag gå iväg och kolla loppisen efter något roligt och på torsadg ska jag iväg till BM och då följer mamma med för första gången 

Marcus jobbar ju då och eftersom det är en vanlig rutin kontroll så är det onödigt att ta ledigt (han har ju vart med alla andra gånger)! Och jag tycker det är lite läskigt att gå iväg själv för OM dom skulle hitta något fel så vill inte jag vara själv!


Nehe..nu ska jag och sanna laga mat  


  Så längre  

Av Ninnie - 18 juli 2011 18:14



Har kanske hittat ett hem till våra älskade töser Smilla och Grynet  

Det kommer en tjej senare som har barn, bor på landet och kan även garantera att flickorna inte kommer att säras på och kommer kunna gå ut om dom vill..kan det bli bättre?! Ja faktiskt, för vi är välkomna att komma och hälsa på när vi vill och dom bor i Fjugesta 

Känns kanon bra men samtidigt lite ledsamt eftersom det kommer bli tyst utan våra små bebisar som springer runt benen, ska prångt ligga på en i soffan och sängen, följa efter en vart man än går och allt skrikande när man stänger toadörren  när man vill ha "privat liv"^^


Men samtidigt så visste vi ju från första början att det var 50-50 chans att dom trivas i lägenhet och Smilla trivs inte och som jag skrivit förut, Töserna får inte skiljas åt så får båda flytta!


Har plockat ihop deras leksaker, skålar, mat och godis så nu väntar vi bara på att dom "nya" ska höra av sig  



  Smilla på sin favorit plats ;)   Grynet doftar på blommor^^   Våra söta flickor   Smillas skönhets sömn^^   Grynet tycker om att sitta och sova :P



Oj..måste sluta dom är snart här :D

Skriver mer när dom åkt

  

Av Ninnie - 18 juli 2011 11:59

Hej Halli Hallå


Uch vad tomt det var att vakna utan Älskling i morse  

Och lider verkligen med honom idag eftersom det regnar till och från så att vara ute idag kan inte vara allt för kul =(

  

Slängde ut en annons på Våra Katter smilla och grynet förut! 

känns jobbigt men det är det bästa för dom eftersom Smilla inte trivs i lägenhet och töserna SKA inte säras på så då får båda flytta 

 
    

Så vet du att du kanske kan ge dessa underbara flickor ett nytt hem eller vill veta mer, Mejla då mig!

Oberg_ninnie@hotmail.com

____________________________________

Dagen idag blir lugn och tror om jag inte minns helt fel att vi ska iväg  ikväll till några jobbarkompisar till Marcus på fika och och även LjusParty, men ska inte köpa något eftersom alla pengar vi får denna månad går till Lilla "A"  och dom sista förberedelserna där 


I brist på annat idag medans Marcus jobbar tror jag att snabel draken ska få göra sitt! Jag vet,,jag städa HELA tiden, men har man håriga katter så har man  

Jag tycker även om att ha det snyggt/städat för då blir jag på bra humör och Marcus slipper en grinig Ninnie  

Och så tror ja att det är en liten hämnd från min hjärna från när jag var liten, för då städade jag ALDRIG och mitt rum såg ständigt ut som ett bombnedslag..så det där med:

-Städar du inte blir det utegångsförbud eller tv förbud!

Blev jag ganska van med..men nu när man blivit äldre funderar man på om det verkligen va värt att sitta och tjura på sitt enormt stökiga rum en fredags kväll medans dom andra hade fredags mys i soffan med tända ljus, dricka och chips?

Och nä, fattar inte hur man tänkte när man var liten!

Tur att man blir klokare när man blir äldre (okej..kanske inte gäller alla)! Annars hade nog inte ens jag själv stått ut med mig  ...


  Så länge



Tidigare månad - Senare månad

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Skapa flashcards