Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Ninnie - 15 juli 2011 18:17


Här får ni mitt Recept på Sockerkaka med smak av Kanel och gröna äpplen


Sockerkakan är nu klar 


Katten Grynet var med hela tiden för att hålla koll så jag inte råkade spilla något eller glömde något (har råkat glömma sockret en gång och det tog ett bra tag innan jag fattade vad som var fel med sockerkakan haha )


     Tihi^^


Receptet på sockerkakan får ni här:


75gram margarin

2 Ägg

1del Mjölk (eller grädde)

2 och 1halv dl socker

1tsk Vaniljpulver

1 och 1halv tsk bakpulver

3del Vetemjöl


Jag hade även i egen mängd med Kanel

(beror på hur mycket smak man vill ha)

och 1st ganska stort grönt Äpple


Äpplet skar jag i tunna skivor och delade varje skiva 4st delar




  Häll lite smet i botten och lägg sedan i några Äppelskivor och häll sedan  i resten av smeten ovan på!

Resten av Äpplena lägger ni sen på och trycker försiktigt ner några stycken i smeten medans ni låter dom andra synas (precis som på bilden)

___________________________________________________


Låt den sen stå i ugnen i ca 30min på 200 Grader


Låt svalna eller ät den varm med valfri glass (jag fördrar vanilj)


Smaklig måltid


  

  Var ju tvungen att smaka  


__________________________________________________________


Av Ninnie - 15 juli 2011 16:07

ZzzzZ..zz..

 

Nyss vaknat efter att sovit ett tag! Tänkte först gå och lägga mig i sängen men fick inte för älskling, men han sa att jag fick sova i soffan istället så han gick iväg och kom tillbaka med täcke och kudde  Min sötnos 


Drömde ännu en gång om förlossningen fast denna gång INNAN förlossningen, alltså när jag börjar få värkar och så (och det skulle jag tydligen få hemma)..undrar om det är min kropps sätt att förbereda sig?? 

Man kan ju hoppas att alla dessa drömmar har någon form av sanning i sig, eftersom jag inte vill bli igångsatt och det blir jag ju inte om värkarbetet sätter igång här hemma ;)

 


Vi var iväg förut till UffesLada (en galet billig affär här i H-berg som jag starkt rekomenderar) och där hade dom nagelfil (ett helt gäng för 10kr) så det första jag gjorde när vi kom hem var att fixa i ordning naglarna ^^

köpte även Nagellacks borttagnings medel  för 15kr

2st kläd roller 10kr/st

1st stor kattmats burk 15kr/st

och

2st små (fula) prydnads sniglar 1kr/st


Och dom fula sniglarna är Marcus för han tycker dom är lite charmiga..jag tycker dom ser ut som kanelbullar   Han har redan 2st stor och nu hittade han 2st små och tyckte att dom stora skulle få kompisar XD haha!


Snart ska jag baka sockerkaka med äpple och kanel   

Jag ska bara vänta på att Lilla "A" ska sluta göra så jag har ont...


Bloggar mer när det doftar sockerkaka i hela lägenheten ;)


  Så länge

  

Av Ninnie - 15 juli 2011 11:48

  Cranberries- Zombie

Det spelar ingen roll hur många Covers det finns på denna låt, Ingen kan göra denna låt som Cranberries!!

 

Av Ninnie - 15 juli 2011 11:26

Tja Tja Bloggen..... 

Nä jag bara skoja, INTE tja tja bloggen!!!



Hej Halli Hallå

Så där ja ;)


Vilket ooootroligt "vackert" svenskt sommar väder man vaknar upp till idag  

men å andra sidan klagar jag inte eftersom jag föredrar regn och lite kyla än strålande sol och 30grader varmt = 40 grader i våran lägenhet!


Natten har vart hemsk rent ut sagt =/

har vaknat hundra gånger och även drömt om förlossningen(vilket iofs var helt okey eftersom förlossningen gick jätte bra och vi fick en jätte liten bebis, men kön fick vi inte reda på ).


Höfterna la typ av igår kväll efter dagens fixande i lägenheten..men idag verkar det mycket bättre och jag kom upp ur sängen utan problem, men dagen blir ganska lugn ändå!


Ska iväg med älskling och kolla efter nagelfil ganska snart innan jag får damp på att jag fastnar överallt med ena nageln som fått en spricka  


nehe..plocka av dagen frukost (som jag åt tsm med min älskade för en gångs skull, det var ett tag sen  ) och sen gå iväg och kolla UffesLada:)

ska även sno ihop en sockerkaka (med kanel och äpple)  hade jag tänkt och sen får vi se om Kära Carro kommer på besök  ..


Bloggar mer senare :)


  Så länge

Tidigare månad - Senare månad

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Skapa flashcards