Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Ninnie - 13 juli 2011 17:33

Hej Halli Hallå!!


Har nyss slagit ner arslet i soffan efter att ha vart iväg (igen)  till Bra & begagnat med älskling som ville följa med  Första gången jag var iväg var för att kolla läget lite och om dom hade det jag letade efter..men nä >.<

Nu när vi gick iväg fick vi med oss tidningar (bil tidningar till Marcus), strumpor med texten Sötnos på och en Tavla med nalle Puh till Lilla "A" och jag köpte mig en brödform som jag letat efter länge  så nu blir det bröd bak!!


Hmm..funderar på hur jag ska göra med det jag tänkt göra eftersom jag inte hittade det jag letade efter  ..får försöka fixa det ändå, så imorgon ska jag fixa och trixa så det händer lite!


Sry, men det blev inga bilder på lägenheten idag HELLER

..så får lösa det imorgon när jag ändå ska fixa till det "sista"!


Nä..nu blir det nog en skål glass   


  Så länge

  

Av Ninnie - 13 juli 2011 13:42

Ställ era frågor eller bara tyck till om bloggen här:


  


      http://enligtmigsjalv.bloggplatsen.se/gastbok/

Av Ninnie - 13 juli 2011 12:52

Suck..Bra & Begagnat öppnar inte fören 14.00 >.<

såååå..vad ska man göra nu då? tänker inte dra fram snabel draken än eftersom jag sitter så ooootrooligt skönt i soffan just nu  

Passade på förut att slänga upp en film på lilla "A"´s morgon gymnastik på Fejjan och på Youtube!

Det är ju faktiskt EXAKT 4veckor  kvar nu till H*N är beräknad, så det är bra trångt där inne just nu, vilket syns och känns ganska tydligt!

  


  


Nu till lite svar på frågor jag fått ang Graviditeten och förlossningen:

 

1. Är du nervös??

Nä, inte det minsta :) vet att Marcus är mer nervös än mig

*

2. Är det en Kille eller Tjej?

Ingen aning.. 

*

3. Har ni tänkt ta reda på kön?

Ja, asså tanken har ju funnits där men vi slog bort den ganska snabbt och bestämde oss för att det får bli en överaskning istället

*

4.  Vad har ni för namn?

Just nu heter h*n Lilla "A"

men namnen vi har är:


Amadeus Nils Peter Öberg Sölving

eller

Amelia Maj-britt Ingegärd Öberg Sölving


(mellannamnen är efter nära släktingar till oss men ordningen är inget som är bestämt än)

*

5. Vad ska du ha för bedövning under förlossningen?

jag ska inte ha något annat än lustgas då jag vill vara "med" under hela förlossningen och även kunna styra lite själv :)

*


6. Är det inte jobbigt att vara gravid?

Det är sjukt jobbigt att vara gravid, särskilt så här dax på sommaren då jag får kroppsvärme av lilla "A" oxå! Men vissa dagar är jobbigare än andra  och ibland känner jag mig inte det minsta gravid och ibland känner jag mig som en strandad val (tex när man ska vända sig i sängen). Men allt det jobbiga slår man bort ganska lätt bort när man vet vad som väntar  

*

7. har du gått upp något i vikt?

japp, ca 15kg,  men det syns bara på magen ;)

*


Det här är dom vanligaste frågorna jag fått, har ni några andra är det bara att ställa dom 

jag kommer svara på ALLT både konstiga och knepiga för en fråga är alltid en fråga ;)


  så Länge



Av Ninnie - 13 juli 2011 12:08

 Jorge & Alexa Narvaez- home (cover)


Blir alltid så glad när jag hör denna otroligt söta Cover av Jorge och hans lilla dotter Alexa 


Observera när Jorge börjar vissla och Alexa försöker göra det samma men lyckas inte och säger sen:

-  One day should I whistel!


Sååååå sööööt

  

Av Ninnie - 13 juli 2011 11:22

GodMorgon

(blir ett kort inlägg)


Idag väntas en lugn dag(?)..tss nä inte direkt!  

Ska städa lite i lägenheten (snabel draken ska fram och disken ska bort) och efter det blir det en promenad till Bra & begagnat för att se om dom har det jag letar så kan jag kan slutföra det jag håller på med^^


Har hört lite tjat om att jag ska lägga upp fler bilder på lägenheten (både här och på Fejjan) så får se om jag kanske kan fixa det när jag ändå har fått upp tempot senare 


Nehe..äta lite frukost fixa lite sen! 

 

   


Tidigare månad - Senare månad

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards