Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Ninnie - 12 juli 2011 20:08

Pizza strul AB


mmm..Pizza och jackass 3,5 satt jävligt bra trots en massa strul vid beställning >.<


Vi ringde OnlinePizza för att vi var lite lata för att gå   

jag skulle som vanligt ha KebabPizza med extra allt (sjukt gott med sallad) och MILD sås medans Marcus skulle ha melanesa(stavning?) med blandad sås..

det tog väl ca 30min och så äntligen plingade det på dörren 

vi går och öppnar, Marcus tar imot pizzorna och ger dom till mig som går in i vardagsrummet för att  kolla vår beställning...så kommer Marcus sen och säger att allt gick på 285kr(!!!?)

VA(?!?)

jag sa att det kan omöjligt stämma eftersom vi bara fått betala ca 150kr förut (och då har vi beställt hempizza ett antal gånger)! Marcus sa att han skulle fråga pizza snubben när han kom tillbaka med växel..så jag passade på att kolla pizzorna så länge, Och tror du inte på fan att inte ens det stämde!!

Jag hade fått min pizza fast med BLANDAD sås (stark+mild) och Marcus hade fått en typ blandning mellan melanesa (köttfärs och räkor) och kabab   och sås..och Pizza snubben som kom med pizzorna hade tydligen sagt att det råkade bli blandad sås på min fast dom visste att det skulle vara MILD men ville ändå att vi skulle betala för det och vi fick ju en sallad gratis menade dom >.< ! Marcus sprang då ner efter PizzaSnubben och sa att vi vill ha rätt pizzor och att vi absolut inte tänker betala nästan 300spänn för en beställning som det bara var 1 rätt på (att det var en kebabpizza)!

Så marcus lämnade tillbaka pizzorna och betalade bara 185kr och bad Pizza snubben komma tillbaka med RÄTT pizzor..och ja efter ca 30min kom han tillbaka med RÄTT pizzor men var väl något irriterad över att vi klagat!


Men nu är man iallafall mätt och belåten och ska kasta sig in i en dusch

 



Av Ninnie - 12 juli 2011 14:29

Hej Halli Hallå!!


Nyss hem kommen efter att ha vart på "stan" med Lynn 

Vi gick iväg och satte hos på torget i solen och pratade  om allt mellan himmel och jord!

Helt plötsligt kom det fram en snubbe som såg allmänt vilsen ut och presenterar sig

(inget namn jag la på minnet)

Och fortsatte sen med att tala om att han kom från NA (nerikes allehanda) och undrade om han fick ställa några frågor och även knäppa lite kort..ja vrf inte tänkte vi.


Lynn fick första frågan:

NA -tänker du titta på nya Harry Potter filmen som har premier imorgon?

Lynn - njaa inte på bio iallafall!

NA -okey! Kan jag få ta ett kort oxå?

Lynn  - Visst haha

Jag - le nu ditt stööörsta leende haha

  

Han frågade sen vart hon bodde och om hon studerade.

Sen vände han sig om och fråga om han fick ställa en fråga till mig:


NA -tycker du om speedway?

Jag- njaa det är väl bra :)

NA- brukar du åka och kolla på det i sannahed?

Jag- njee men vi har väl tänkt gå iväg någon gång och kolla!


Han antecknade och frågade sen vad jag hette,

(jag stavade mitt namn åt honom för annars hade han stavat fel )

Sen frågade han även mig om jag jobbade eller studerade?:


Jag- njaa är snart mammaledig så jag gör ingenting just nu!

NA- okej..

(tystand..skriver sen mammaLedig)

Haha hmm är ju inte rikitgt mammaledig nu men man vet ju hur journalister är, antecknar det dom vill höra   

Han frågade sen om han fick ta en bild och det fick han ( men det kan inte ha blivit en vacker bild) haha osminkad och risig^^


Hur som helst, efter det gick vi in på Lindex och kollade lite på barnkläder och guuud vad mycket fint dom hade! Och typ REA på allt men självklart hade jag inga pengar med mig >.

kanske två  .

Efter det gick vi iväg till ungdomsomtagningen och där fick vi reda på att från och med 15Mars i år är det gratis preventivmedel fram till man är 25!!

och det hade jag ingen aning om!


  1   3   4


1. P-piller

2. Spiral

3. P-stav

4. P-ring

Nu kan ungdomar inte längre komma och säga att dom inte har råd med preventivmedel (kondomer har iofs alltid vart/är gratis hos BM)

Och förhoppningsvis så minskar antalet aborter oxå som dom flesta tyvärr sätt som ett preventivmedel!


Så skydda er ordentligt nu under sommaren

(och resten av året)!!

 

OM ni inte har ett fast och stabilt  förhållande med en kille/tjej som ni verkligen älskar och vill leva resten av livet med!

 


nä nu får det räcka tills vidare..har fått ut den infon jag ville :)

  

Av Ninnie - 12 juli 2011 12:05

 Die Antwoord - Enter The Ninja


Riktigt bra men lite udda låt

  

Av Ninnie - 12 juli 2011 11:22

GoooodMorning


Ny dag med nya äventyr(?)


Väntar på att en kompis ska komma och sitter och stör mig på att det luktar skumt ifrån badrummet..som jag skrev på FB, en blandning av vitlök och avlopp(?) en lukt som inte är helt okey   Och nej det är inte från köttfärssåsen från gårdagen ;)

utan den här lukten kom redan igår morse! så jag ska ringa hyresvärden (som vanligtvis knappt går att får tag på) och hoppas han kan komma och kolla vad det är!


Arbetsintervju

Ringde om jobb igår och skulle på Arbetsintervju idag men fick ett mejl om att jag inte behövde komma pga  av stress och att vi skulle ta intervjun via telefon istället  

så 10.45 ringde "högsta" hönset och ställde lite frågor ang vad jag klara av, vad ag gjort tidigare osv..(ska tilläga att detta jobb är på spinnhuset här i h-berg) Jag talade om att jag är gravid (liiite svårt att dölja) och då blev hon tyst (fan(?)) och frågade sen hur jag tänkt göra med kattlådorna och sånt som ska göras rent..jag sa så att jag inte är som alla andra gravida utan jag gör saker man inte "får" göra som gravid och att jag även har katter hemma (Marcus har väl bytt lådan 1gång(?)!

Då började hon skratta och sa sen

-okey ja, man tvättar ju av sig efteråt och vad jag vet så stoppar väl ingen fingrarna i mun efteråt haha!

  

samtalet avslutades med att hon tyckte allt lät jätte bra och när jag kan tänkas mig börja (närsom helst) och hon ville även att jag skulle skicka ett CV bara  så skulle hon höra av sig! Så nu jävlar håller vi tummar och tår för att ja får "jobbet"!!


WIHIIIIIIIII!!

  

Nu ska ja vara lite social med Lynn som precis kom!

Skriver mer senare!


 

Tidigare månad - Senare månad

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Skapa flashcards