Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Ninnie - 11 juli 2011 19:01

Hej Halli Hallå!


Mätt som en jag vet inte vad 

Älskling hade beställt spagetti med köttfärssås så det fick det bli :)

Vi brukar ha champinjoner i men nu hade vi inte det, utan bara kantareller så det fick bli det istället (jag äter absolut inte svamp annars om det inte är i köttfärssås) men måste tyvärr erkänna att det var gott med kantareller,

(ska tillägga att jag aldrig ätit det förut, vad jag kan komma ihåg,

kanske när jag vara liten då mamma och pappa tvingade i en både det ena och det andra råttgiftet>.<) Nä men det smakade faktiskt gott 

så nu tror jag nästan att jag ska inhandla några brukar kantareller och leta på lite roliga recept med just Kantareller !


ja just det, jag Var förbi blomsterhandeln på hemvägen när jag var iväg förut och bestämde mig för att  köpa en fin bukett blommor till Marcus

  

Det blev en jätte fin med lite småblommor, lite grönt och en stor fin ros i mitten 

och självklart ett kort!

Så även jag kan vara kärleksfull ;).


Letar för fullt efter lite saker så jag kan slutföra mitt lilla projekt i datarummet

men tänker inte skriva exakt vad jag letar efter eftersom min kära sambo kollar bloggen ibland och det jag håller på med är typ en överraskning..

Men det jag letar efter vet jag att dom har på en loppis precis vid oss men den är bara öppe på onsdagar och söndagar så det blir en liten promenad dit på onsdag när älskling jobbar^^


  Pratade med mamma förut och frågade om hon ville följa med till BM (barnmorskan) nästa vecka och det ville hon :) Det är iofs en helt vanlig kontroll men det är lite mysigt när mamma vill följa med så får även hon höra sitt barnbarn och det är alltid mysigt att få lite "egen" tid med sin mamma utan en massa syskon runt benen, visserligen ska lillasyster Sissela med men hon  sitter i vagnen och inte fullt så tjatig som dom lite äldre ;)

  

Skriver mer senare


 


Av Ninnie - 11 juli 2011 15:31



  Kent- Utan dina andetag (cover)


(blev påmind om denna låt när min pappa spelade den nu i helgen)


Hörde denna låt första gången när jag och Marcus blev tsm och texten fångar beskrivningen exakt på kärleken jag har för min underbara sambo som även är pappa till det lilla mirakel som växer i min mage!

Jag Älskar dig Carl-Marcus Peter Sölving





Av Ninnie - 11 juli 2011 14:39

Hej Halli Hallå


AF (Arbetsförmedlingen) slutar då aldrig att förvåna 


Jag har väntat sen 19 Juni på att min handläggare på AF ska höra av sig ang om hur vi ska lägga upp allt det är med praktik eller jobb innan Lilla "A" kommer, och som  är beräknad om ca 5veckor..men  har hittills inte hört ett smack, varken via brev eller samtal!

Ska tillägga att jag sen 20 december har gått på något som heter Work 4 u där man får hjälp med CV, personligt brev och lite jobb coachning och jobb/praktik sökning och för att jag ska hålla mig aktiv!

Work 4 u slutade jag med den 19juni och skulle då övergå till ordinarie program hos AF!

Min jobb Coach skulle då höra av sig till mig för att vi skulle diskutera min "framtid" men sen 19 Juni har det vart tyst..knäpp tyst!!

och jag har heller inte fått mitt aktivitet stöd som jag skulle

 

Så på hem vägen från Banken gick jag in hos AF för att höra vad problemet va och vrf jag inte hört något ifrån dom..

hon som satt där gick då in på datorn för att kolla lite "historik" och anteckningar från Work 4 u och även min Jobb Coach från AF och kan då se att Work 4 u har lagt en anteckning om att jag från och med 2 Juli kommer vara frånvarande (alltså inte tillgänglig på AF)

och min jobb Coach har godkänt det UTAN att ens prata med mig  

Och då även avslutat min jobb garanti för unga (aktivitet stöd)!!

STÖRT!!!

Fick även veta att min jobb coach har tagit tjänst ledigt och att jag ska få bli tilldelad en ny (IGEN) men får ingen ny fören i slutet på Augusti eftersom dom inte plockar in nya under sommaren..men va fan..slutet på augusti, skämtar dom eller???

Lilla "A" är beräknad den 13 augusti vilket innebär att i slutet på augusti har jag tagit ut mamma ledighet och blir då automatiskt utskriven från AF..och det VET dom!!

SUCK...

Hur som helst, hon som satt där var jätte trevlig och kunde inte alls förstå vart problemet uppstått och vrf det blivit missuppfattning eftersom det står klart och tydligt i anteckningarna att jag ska ha barn den 13 augusti och att jag själv sagt att att jag vill jobba/praktisera så länge som möjligt!

Hon "skrev då in mig" igen och startade även upp mitt aktivitet stöd, från och med 20 Juni till sista Augusti och sa även att jag skulle "strö" söka jobb eller  praktik med behövde inte känna press på att hitta något eftersom jag skulle få ut aktivitet stöd ändå!

 

Rörigt??

oja  men det ordnade upp sig iallafall!


Nu sitter jag iallafall hemma och tar det lungt fast med en skumm känsla i mage

(typ sammandragning fast ändå inte)...tror det är lilla "A" som tycker jag borde tagga ner lite..eller bara lägga mig i soffan och vänta på att Älskling ska sluta jobba

(07.00-16.00)

Lilla "A"


Skriver mer senare!

 


  

 

Av Ninnie - 11 juli 2011 12:08

GästBoken är nu mera öppen och ni hittar den på den vänstra sidan i spalten!!

  


Av Ninnie - 11 juli 2011 11:52

  Paramore- Misery Business


Ge mig hennes röst, hår ja allt!! >.<


Skön låt att hoppa omkring i underkläder till (om man kan hoppa det vill säga tihi) på morgnen medans  man springer mellan sminket, kläderna och tandborsten!

Lyssna och njuuuuuut


  


Av Ninnie - 11 juli 2011 11:32

Hej Halli Hallå & GodMorgon


Så skönt att bloggen är "uppe" igen efter att jag har  vart data lös under helgen!

 

Älskling kom som sagt/skrivet hem igår efter tt ha vart på kryssing och hos sin far i uppsala ett par dagar. Så det skönt att ha honom tillbaka..min lilla snutt   


Lilla "A" har krånglat sen Marcus gick till jobbet imorse med allt i från att misshandla sin mamma inifrån till ha hickat kraftigt i flera minuter!

Men nu börjar det ju bli riktigt trångt för vårat lilla hjärta som är beräknad om ca 5 veckor på onsdag, så då får man vara lite "våldsam" ;)

 


Har precis ätit frukost och ska nu göra ett tappert försöka att göra mig till människa igen och sen bege mig upp på "stan" för lite bank ärenden, handla och ett besök hos AF!

   

Återkommer lite senare, tills dess:

Do not drink the sea water, fish have been fucked in the!!


 



Av Ninnie - 11 juli 2011 00:55

Hej Halli Hallå   Min älskling äntligen hemma igen  


Nu blir det sängen och imorgon blir det lite fix i lägneheten när Älskling jobbar,

ska även hinna med en sväng till banken och AF och fråga lite om hur min "framtid" ser ut (om jag nu har någon hos dom>:<)

Ska även se om det kan finnas en ledig tvätt tid under dagen OCH försöka komma på vad vi ska äta (marcus var iofs sugen på spagetti och köttförsås så det blir nog det)!

Något mer jag ska göra imorgon??

nää..tror inte det, hmm..jo, försöka klämma in en liten träff med en vän oxå  


men först imorgon ska snabel draken få göra sitt och jag ska dammsuga upp en sten död spindel i badrummet..

(den dog efter att ha visat sig imorse genom att göra ett tappert försök att springa över golvet, men då är det smidigt med doftspray  )

*host*mördare*host* 


Nä men GodNatt..Igen^^

Tidigare månad - Senare månad

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards