Mitt Liv Enligt Mig Själv

Alla inlägg under juli 2011

Av Ninnie - 31 juli 2011 22:06



Lugn dag!

Har vart mycket sovande kan jag lova haha..så trött som jag har vart i dag var länge sen jag va  Gick och la mig i sängen ett tag men råkade visst somna    och när jag vaknade, vaknade jag sjukt sugen på Kyckling, mos, grönsaker, sås och rödvinbärs gele´ så det fick det bli^^


Imorgon blir det att gå upp tidigt och ringa BM och jag hoppas jag får tid direkt imorgon för sist jag tog prover var i...onsdags och eftersom jag ska gå hos henne 2gånger i veckan så vore det bara att få tid i början på veckan! Och Marcus ska jobba imorgon

(och restan av veckan  ) så mamma får följa med igen  


Om det inte blir BM imorgon så åker snabel draken fram (sparade ju dammsugningen tills imorgon;)) och lite små plock i lägenheten! Min kära kusin Emma kommer imorgon efter jobbet oxå, och det var ju ett tag sen hon var här! men det ska bli trevligt  


Nehe..funderar starkt på att kasta mig i sängen med min snutt och somna till någon tråkig film på tv^^  Han har ju IOFS sovit till sent ikväll så han är nog inte så sugen på att sova   men man kan ju alltid hoppas på att han vill göra mig sällskap tihi 


Bloggar mer imorgon!

Så sov sött och händerna på täcket!!


NattiNatti

  

    

Av Ninnie - 31 juli 2011 15:08


 

Lite från Nattens street race i Örebro

Dåligt filmat ja vet ^^


Får pausa i mellan åt eftersom det kommer "vanliga" bilar och ska förbi folkmassan..

Av Ninnie - 31 juli 2011 14:25



Heeej!


Dagen igår blev lååång! Marcus och Jonas kom vid ca 21.30 och då skulle marcus duscha lite snabbt och jonas skulle åka iväg och tvätta bilen.

Efter det blev det en tur in till Örebro och ett ställe som heter Mässan där det var full proppat med folk och bilar  Var länge sen det var så mycket bilar!

Det är ganska kul att se hur snabbt alla blir "lag lydiga" så fort farbror blå dyker upp på området haha  Och hur snabbt alla börjar "leka" runt igen så fort blå ljusen försvunnit ;)


Ganska så snart efter att vi kom spreds ryktet om Street Race, så alla mer eller mindre kastade sig in i sina bilar och drog dit! När vi väl kom fram var det fullt med folk och vi parkerade och började gå mot start linjen!

*klicka på bilden för större bild*

   

                        Golfen vi åkte under kvällen     *   Är inte lätt att ta bild när man går^^


Jag Filmade en 3st starter  innan det blev dax att byta ställe (filmen kommer upp i ett annat inlägg)..så då var det bara att gå tillbaka till bilen och åka till nästa ställe  

Street racet slutade vid halv 3 och då åkte vi tillbaka till mässan och sen vidare hem!


Väl i Kumla (där vi skulle släppa av Jonas kompis) upptäckte Marcus och Jonas att det ena framdäcket inte gick att åka på längre av säkerhetsskäl (dåligt med luft och något annat jag inte fattade) så vi fick sitta och vänta på en kille som skulle komma med ett nytt däck och han dök upp runt 4 så vid 04.30 kunde vi fortsätta hemåt och jag kunde krypa ner i min efterlängtade sääääng!   


nu blir det lite lathet framför tv med en godis skål^^


  Så länge

  

Av Ninnie - 30 juli 2011 19:03


Plockat, ätit mat, somnat, diskat och plockat lite till..vad ska man göra nu då?

Marcus är fortfarande inte hemma och vet heller inte när han kommer!

..skulle  behöva dammsuga men funderar på att spara det tills måndag då älskling ska iväg och jobba...hmm så får det nog bli!


Var jätte sugen förut på sån här hasselkräm, ni vet, sån som man köper i en liten pås-aktig sak och kom på att jag köpte ju sån fast på en liten tub (10kr från godis butiken ute på marieberg) ..men gissa o jag blev besviken när jag började äta från den?! FY FAN rent ut sagt vad vidrig den var   Den smakade plast, var rinnig och hade inte alls den goda nötiga smaken som påsarna    Så ni som älskar/gillar Nötkrämen, håll er till påsarna och köp INTE tuben..för det finns risk för att ni blir besvikna!


   

_________________________

Idag är det 14dagar kvar tills Lilla "A" är beräknad   ..så ni som har tips på hur man kan "starta" en förlossning kan ju hojta till   Vill ju inte bli igångsatt  Men slipper ju å andra sidan gå över jäätte länge, nu blir jag igångsatt 1 och 1halv dag efter beräknat datum och det känns ju iallafall skönt!

  


Nehe..vad ska man hitta på nu tills karln kommer hem... 

Får väl sitta och läsa lite andra bloggar (håller ju lite kolla på Kissies blogg kan jag erkänna  )..har ni någon blogg? skicka då så jag har något att läsa på dagarna 

   


Av Ninnie - 30 juli 2011 13:35


 

  

Vad gör man när man har tråkigt? Jo man leker lite med kameran ^^

Inte den bästa eller arbetade låten men den får duga   

Får göra en annan låt där jag kan komma överens med mig själv hur jag ska göra slutet haha

(nej jag gråter INTE, jag har problem med tår kanalerna så min ögon rinner typ hela tiden)

Av Ninnie - 30 juli 2011 11:41



Godmorgon!!


Är tydligen uppe tidigare än 12 på en LÖRDAG?! Kan det ha att göra med att min älskade sambo väckte mig för att tala om att han och hans kompis Jonas skulle åka..tror ni jag lyckades somna om?! NÄÄ 

Men men..är ganska pigg och glad ändå  

Gårdagen spenderades hemma för det blev inge Svennevad för älskling så vi satt hemma under dagen! Blev föresten lycklig tjej igår när det döck ner ett brev från sjukhuset igår 

*klicka på bilden för större bild*

       

För er som inte fattar så är det tid för igångsättning!!

Så Har inte lilla "A" kommit innan den 15 (är beräknad den 13) så blir jag igångsatt då 

  

Igår kväll  blev det en "sista" ute kväll på Frimis med älskade kusinen..det var riktigt trevligt och jag träffade på både gamla och nya ansikten!  Älskling var med Jonas och åkte runt i Örebro  för dom var inte så roade av att följa med ^^


*klicka på bilden för större bild*


     

Uteservering dom fixat till var kanon fin!

Kvällen på Frimis slutade vid 23.30 och Marcus o Jonas kom och hämtade oss och körde oss till MC eftersom jag var så sjukt sugen på en Cheesburgare XD haha!

 


Idag ska vi tydligen iväg på någon bilträff i Örebro/Marieberg, Älskling ville absolut att jag ska följa med så då får jag väl göra det då  


Nä..nu ska jag äta lite frukost och sen plocka lite i lägenheten!


  Så länge


  

Av Ninnie - 29 juli 2011 12:40


Godmorgon..eller nått


sitter och äter frukost med finaste och försöker planera dagen, men det går sådär 

Vet heller inte riktigt vad jag ska skriva så jag slänger ut bild på skötbordet som jag lovat istället


  Eftersom vi har så fruktansvärt litet badrum så köpte mamma och pappa oss ett i hopfällbart skötbord med höga kanter, förvaring under och på sidan, Kanon smidigt

Badbaljan brevid gick precis under skötbordet så det slapp stå i vägen och man slipper flytta på den varje gång man ska duscha :D     Detta tryck är från Lilla "A"s handduk som ligger på skötbordet..tycker de var lite sött^^

 


Funderar på att fixa några magbilder idag oxå..vet ju inte hur länge till magen får finnas kvar ;)


Just det, vad tycks om nya utseendet på bloggen??


Bloggar mer senare!

  Så länge





Av Ninnie - 28 juli 2011 23:35


  En glad Sissela på väg hem

  

Översätt bloggen

Ninnie Mini Öberg

Här hittar ni mig

Vårat Hjärta

                       

                   AMADEUS

 

                 2011-08-17

               3475g

               50cm

                         

 

                    Amelija

               

 

                 

       2013-09-17

           3390g

            49cm

 

 

 

lämna gärna erat tycke om Bloggen HÄR

Besöksstatistik

Nils Amadeus Junior

                  

Diamanda Amelija Natacha

     

Det Bästa som finns

   

Kärlek

                     10-10-10  

jag letar efter..

klockan är...

Några frågor?

10 besvarade frågor

Det Senaste jag skrivit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

RSS

Havandeskapsförgiftning

Amadeus på nyheterna

MIN systers blogg


Ovido - Quiz & Flashcards